תערוכת הסלולר בברצלונה: אילו חברות ישראליות יציגו?

כ-100 חברות יציגו בתערוכת MWC השנתית שתיפתח ביום שני בברצלונה - במסגרת הביתן הלאומי שמנוהל על-ידי מכון הייצוא, בפעם הרביעית ברציפות

תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה (MWC), שתיפתח ביום שני הקרוב, צפויה למשוך אליה מבקרים רבים שיתרשמו מהפיתוחים של 1,500 חברות מ-205 מדינות. גם השנה תהיה בתערוכה נציגות ישראלית מכובדת - כ-100 חברות - במסגרת הביתן הלאומי שמנוהל על-ידי מכון הייצוא, בפעם הרביעית ברציפות.

ההשתתפות בתערוכה אינה זולה. אחרי שמממנים טיסה, מלון וכרטיס כניסה, שעולה כ-700 אירו, צריכות החברות, בחלק מהמקרים מדובר בסטארט-אפים, לשלם עוד 2,750 אירו כדי להציג את המוצרים שלהן ולהיפרד מכ-750 אירו עבור מסך וידיאו אינטראקטיבי. המחירים הללו הם לאחר סבסוד של מכון הייצוא.

בנוסף לסבסוד החלקי, המכון מסייע לחברות לארגן עשרות פגישות עם חברות הענק שמציגות בברצלונה, בהן סמסונג, דויטשה טלקום, חיוואווי ו-ZTE מסין. בשנה שעברה, הצליח המכון לארגן כ-2,000 פגישות כאלה.

חלק מהחברות המקומיות בוחרות להשתתף בתערוכה דרך ארגון המובייל הישראלי (IMA), שמאגד תחתיו סטארט-אפים רבים. בביתן IMA ניתן יהיה למצוא השנה כ-40 חברות שישלמו 4,000 עד 12 אלף אירו כדי להשתתף בתערוכה. כל החברות מקבלות חבילת ייעוץ מקדימה שכוללת ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי וסימולציה של פגישה עסקית בתערוכה. זאת, בנוסף לליווי של מנהל פיתוח עסקי ומנהל לקוח שמוצמד לכל סטארט-אפ.

חוויה ויזואלית

המבקרים בתערוכה יזכו לראות השנה, לצד סמארטפונים חדשים, גם סטארט-אפים בתחום הפרסום הנייד וחברות בתחום התשתיות, שמציעות לחברות הסלולר פתרונות שיעזרו להן להתמודד עם הגידול הקבוע בעומס המידע.

אחד הטרנדים שיבלטו בתערוכה הוא חיפוש מידע על משתתפים ברשתות חברתיות והצגתו על מסך הטלפון, כאשר האדם המדובר מתקשר. אחת האפליקציות המוכרות בתחום היא CallApp, שמאפשרת ללקט מידע מהאינטרנט על אנשי הקשר של המשתמש וגם על מי שאינם נמצאים ברשימה. האפליקציה שואבת מידע מדפי זהב, פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, בנוסף להיותה מעין 'מנוע חיפוש', שמאפשר לחפש בתי עסק.

הסטארט-אפNokNok , שגם הוא יציג השנה בתערוכה, הוא הראשון שהצליח להיכנס לעמוד השיחה של האייפון מבית אפל. האפליקציה של החברה, שעדיין לא הושקה, מאפשרת לזהות את שם המתקשר לפני שהשיחה נענית. כאשר בעל המכשיר בחו"ל, האפליקציה מאפשרת מעבר אוטומטי ממצב של שיחה רגילה דרך המפעילה הסלולרית לשיחה אינטרנטית, שמוצעת בדרך כלל בחינם.

האפליקציה של Twiize פועלת בצורה שונה ומציעה חוויה ויזואלית בזמן שיחה. המשוחחים בטלפון יכולים לראות עדכונים אחד של השני בפייסבוק, לשלוח זה לזה תמונות, ציורים ומשחקים, מבלי להפסיק את השיחה.

תנועות ראש

תחום "חם" אחר שחברות ישראליות רבות פועלות בו הוא הפעלת טלוויזיות, סמארטפונים ומחשבים באמצעות תנועות הידיים. חברת EyeSight הציגה לאחרונה טכנולוגיה שתאפשר לשלוט בכל המוצרים המדוברים לא רק באמצעות הידיים, אלא גם בעזרת האצבעות. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת שימוש במצלמה הסטנדרטית של המחשב או הסמארטפון, ללא רכישה של מצלמה נפרדת.

גם חברת moove, שתשתתף בביתן IMA בפעם הראשונה, תציג מוצר שמאפשר להפעיל מכשירים באמצעות תנועות הראש והעיניים.

סטארט-אפ מעניין נוסף שיציג בתערוכה הוא Screenovate. החברה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת הקרנת תוכן מהסמארטפון על מסך הטלוויזיה, כאשר במקביל המשתמש יכול להמשיך ולהשתמש בטלפון הנייד. האופציות בטכנולוגיה הזו מרובות, ביניהן הצגה של סרטים מהסלולר באיכות גבוהה או הקרנה של משחק מהסמארטפון, כאשר הנייד משמש רק כשלט.

חברות ישראליות
 חברות ישראליות