AAPL במחיר של אייפון?

לא הייתי ממהר לקנות מניית אפל, סביר שתשנה סטטוס למניית ערך ויקח לה זמן לצבור מומנטום

בניגוד למגמה החיובית בשוקי העולם, תל אביב 25 התחיל לתת סימני חולשה. מי שתיק המניות שלו אינו מעוגן לשוק המקומי יכול למצוא הזדמנויות טובות יותר בשוקי העולם. המהלך של תל אביב 25 מתחת ל-1,202 הוא סימן החולשה שמשתמע מהמיפוי בסקירה מהשבוע שעבר. כפי שזה נראה נכון לנתוני סיום שבוע המסחר, החולשה הזו יכולה להימשך כך שאיתות המכר שניתן מתחת ל-1,202 תקף. השאלה האם התמיכה באזור ה-1,160 תצליח לשלוח "אנרגיה שורית", שתמנע התדרדרות של תל אביב 25, עדיין מחכה לתשובה. כעקרון יש לתמיכה הזו משמעות וחשיבות אבל יש יותר מדי איתותים טכניים שמבשרים לחץ על התמיכה הזו כך שקשה להסתמך עליה. הגדרת המגמה מתעדכנת לירידה לטווח הקצר-בינוני בתור התחלה. מהלך מעל 1,220 יבטל אותה ויחזיר את תל אביב 25 לתחום הדשדוש עם סיכוי לעליה. על פי נתוני חמישי לא נראה מהלך כזה באופק. קריאה שונה ביום ראשון תחייב עדכון תרחישים.

1,500 וצפונה

בוול סטריט התנהל שבוע המסחר לכאורה בסימן ה"מאבק" על פריצת רמת ה-1,500 של ה-S&P500. למספרים עגולים ישנה השפעה פסיכולוגית מסוימת אבל היא תלויה בגורמים טכניים נוספים. במקרה של ה-S&P500, העוצמה של מהלך העליות הנוכחי אמורה להביא אותו אל השיא ההיסטורי ולכן לא ייחסתי חשיבות לרמת ה-1,500.

בינתיים הכל מתנהל על פי התרחיש של עליות אל תוך תחילת חודש פברואר. מחפשים כל יום את הסימן לצאת ועדיין לא ניתן כזה. סימן כזה יכול להיות יום של שיווי משקל אחרי יום עליה משמעותי ועוד הרבה אפשרויות. כמובן שהשוק יכול להתהפך בכל רגע ולרדת ירידה חדה ללא סימנים אבל זו אפשרות קבועה, בין אם אנחנו מתכוננים אליה ובין אם לא ובמקרה כזה צריך פשוט להתמודד עם מה שרואים.

נראה שגם שהתיזה לפיה המניות הפופולאריות של 2012 יפנו את מקומן למניות "נטושות" מתממשת יפה. ראו מה קרה ל-AAPL. לקניון המניות הכנסנו את מניית החברה התעשייתית השוויצרית הנטושה FWLT. נמצאת במצב טכני מצויין של בסיס תמיכה רחב ופוטנציאל לעליה. אנחנו מגדילים בסקטור התעשיה שביחד עם בריאות ופיננסים נמצא בצד החזק של השוק ונותנים העדפה למניות לא אמריקאיות, אם אפשר, בשביל לפזר קצת סיכון גיאוגרפי.

ומה עם AAPL? לא הייתי ממהר לקנות אותה. סביר שתשנה סטטוס למניית ערך ויקח לה זמן לצבור מומנטום. טכנית יכולה לרדת ל-400 דולר וגם ל-325. ב-325 זו קניה...

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.