בליכוד מודאגים ממחירי הדירות: "השיכון יישאר בידינו"

כך עולה מהצהרות של המפלגה במסגרת פרויקט שיפורסם במוסף הנדל"ן של "גלובס" ביום א' הקרוב ■ הצהרה זו פותחת חזית ישירה מול ש"ס ■ נתניהו ל"גלובס": "הדיור הפך נושא כלכלי-חברתי-לאומי ראשון במעלה"

מפלגת הליכוד-ביתנו מתחייבת להשאיר את תיק השיכון בתוך מפלגתה גם בהרכבת הממשלה הבאה. כך מצהירה המפלגה במסגרת פרויקט שיפורסם במוסף הנדל"ן של "גלובס" ביום א' הקרוב, אשר בדק מהם הפתרונות של המפלגות השונות למשבר הדיור בישראל.

לאחר עלייה של כ-50% במחירי הדירות בתקופת כהונתה של ממשלת נתניהו, החליט ראש הממשלה להשאיר את תיק השיכון בידיו.

מדובר בניגוד גמור לתוכניות של מפלגת ש"ס, המחזיקה כיום בתיק ומתעדת להותיר אותו בידה גם בממשלה הבאה. נתניהו, שהכריז כמעט לכל אורך הקדנציה שיטפל במחירי הדירות הגבוהים, מסיים את הקדנציה ללא שניתן להבחין בשינוי של ממש במגמת המחירים ובזמן שהוא סופג ביקורת עזה על כך שההטבות והמענקים שחולקו בתחום הדיור הגיעו בעיקר לציבור החרדי.

כעת מצהיר ראש הממשלה נתניהו ל"גלובס" כי "הדיור הפך נושא כלכלי-חברתי-לאומי ראשון במעלה, ולכן תיק השיכון לא יימסר למפלגה סקטוריאלית ויהיה בידי אחד מחברי הכנסת של סיעת הליכוד-ביתנו. באופן מוחלט לא נעביר את האחריות למפלגה סקטוריאלית".

ומהם הפתרונות של הליכוד למחירים הגבוהים? "הפתרונות הם הגדלת היצע הדירות באזורי הביקוש על ידי עידוד, הסרת חסמים והקלות במיסוי למסלולי פינוי בינוי ותמ"א 38; יישום רפורמה בתכנון ובנייה, שתביא לזירוז הליכי האישור של פרויקטים חדשים; הארכת תוקף חוק הווד"לים, מסלול שחוקק על ידי הממשלה והניב עד עתה קרקעות לעשרות אלפי יחידות דיור, ויישום הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל".