סוכני ביטוח: "המפקח לא מייצג את אינטרס המבוטחים"

לשכת סוכני ביטוח יוצאת בהתקפה חריגה נגד הפיקוח על הביטוח, שביטל את האפשרות להבטיח לכל המבוטחים בביטוחי המנהלים את מקדם תוחלת החיים כבר מעכשיו

לשכת סוכני ביטוח יוצאת בהתקפה חריגה נגד הפיקוח על הביטוח, שביטל את האפשרות להבטיח לכל המבוטחים בביטוחי המנהלים את מקדם תוחלת החיים כבר מעכשיו. בלשכה טוענים: "האוצר מסכן ופוגע במבוטחים. המפקח לא מייצג את האינטרס של המבוטחים". בשיחה עם "גלובס" אומר עקיבא קלימן, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני ביטוח, כי הרפורמה תיצור שוק של אפיק פנסיוני אחד (קרנות הפנסיה) ובסופו של יום תפגע בציבור הרחב.

ביום חמישי שעבר פרסם האוצר את התנאים הסופיים לרפורמת ביטול מקדמי תוחלת החיים בפוליסות ביטוחי המנהלים: החל בינואר 2013 חברות הביטוח יורשו למכור ביטוחי מנהלים שיבטיחו מקדם תוחלת חיים רק למבוטחים חדשים בני 60 ויותר. מדובר במכה קשה מאוד לביטוחי המנהלים, שמאבדים את היתרון השיווקי העיקרי שהיה להם.

בענף הביטוח מסכימים שביטול הבטחת מקדמי תוחלת החיים לחוסכים צעירים, הנמכרת כבר בתחילת החיסכון, תוביל לייתור מוצר ביטוח המנהלים - בעבור כל חברות הביטוח. קלימן, מנהל וממייסדי ובעלי סוכנות קלע, חושש כי אף שמניעי האוצר טובים, הצעד שנקט יהיה בעוכריו של הלקוח הישראלי. "האנשים באוצר הם אנשים טובים, שעושים טעות ענקית. לדעתי, זו הפעם הראשונה שהאוצר פועל נגד המבוטחים ולא בעדם, וזאת מתוך מניעים של היצרנים (חברות הביטוח, ר"ש). אם המצב יישאר כמו שהוא עתה - שיש רק פנסיה - אז זכות הבחירה של המבוטחים נפגעת באופן חמור.

"אנו קוראים למפקח להתעשת, ולאשר תוכנית חליפית לביטוח המנהלים באופן מידי, כדי לא לגרום נזק בלתי-הפיך".

גורם באוצר מסר בתגובה כי "כפי שהבהרנו במהלך השנה האחרונה, ביטול המקדמים המובטחים ננקט לטובת הלקוחות. כנראה התשלום שהחוסכים משלמים עבור המקדם המובטח גבוה מאוד והחוסכים לא מודעים לעלותו, שעלולה לחתוך ב-20%-30% מכספי הפנסיה שלהם. הטענה שיהיה שוק של מוצר אחד יקר יותר היא הפחדה שלא תצלח".