יו"ר טבע השקיע בישראל 10 מ' ד' בימים האחרונים

ד"ר פיליפ פרוסט מביע תמיכה בישראל על רקע המצב הביטחוני ■ שוויו מוערך ב-2.4 מיליארד דולר (מקום 190 ברשימת עשירי ארצות הברית)

יו"ר חברת התרופות טבע, ד"ר פיליפ פרוסט, השקיע בימים האחרונים בישראל כ-10 מיליון דולר באמצעות הבונדס, כך נודע ל"גלובס". זאת, על רקע המצב הביטחוני.

פרוסט (76), שלפי נתוני "פורבס" שוויו מוערך ב-2.4 מיליארד דולר (מקום 190 ברשימת עשירי ארצות הברית), הוא יהודי שמתגורר בפלורידה. פרוסט התחיל את דרכו כרופא עור, ואת עיקר הונו עשה כשחברת התרופות שהקים, IVAX, נמכרה ב-2006 לטבע תמורת 7.4 מיליארד דולר. פרוסט, שכיהן מאז רכישת IVAX כסגן יו"ר טבע, החליף ב-2010 בתפקיד היו"ר את אלי הורביץ ז"ל, והפך ליו"ר הלא-ישראלי הראשון של טבע. כיום, פרוסט מחזיק בכ-1.6% ממניות טבע, החזקה בשווי נוכחי של כ-570 מיליון דולר.

לפני כחצי שנה הודיעה טבע על בחירתו המחודשת של פרוסט לתפקיד היו"ר לכהונה נוספת של שלוש שנים. שניים מבני משפחות מייסדי טבע - חיים הורביץ (בנו של אלי הורביץ) ואמיר אלשטיין - ראו עצמם מועמדים לתפקיד.

פרוסט נחשב לתומך נלהב של תעשיית הביומד המקומית, והוא השקיע בכמה חברות מהתחום. אחת מהן היא פרולור, שמפתחת חלבונים לצרכים רפואיים, ובה מחזיק פרוסט ב-19.8% מהמניות.

פרוסט ורעייתו פטרישיה ידועים כפילנתרופים, ובין היתר בתחילת שנות ה-90 תרמו את אוסף האמנות שלהם למוזיאון הסמית'סוניאן לאמנות בוושינגטון, בשנת 2003 תרמו 33 מיליון דולר לבית הספר למוזיקה באוניברסיטת מיאמי שנקרא כיום על שמו ועל שם רעייתו, וב-2011 תרמו 35 מיליון דולר למוזיאון המדע במיאמי.

פרוסט מתגורר כאמור במיאמי, ומגיע כמה פעמים בשנה לישראל במטוסו הפרטי, לצורך ישיבות דירקטוריון החברה. באחרונה אישרה אסיפת בעלי המניות של טבע לתת לפרוסט החזרי נסיעות שנתיים בסך 700 אלף דולר; תוספת של 298 אלף דולר עבור הטיסות שערך ב-2011 וכן העלאת שכרו השנתי ל-900 אלף דולר. במקביל אושרה העלאת התגמולים גם לסגנו, פרופ' משה מני, וכן ליתר הדירקטורים בטבע, וזאת על אף שחלק מבעלי המניות הביעו תרעומת על כך.

בראיון ל"גלובס" לפני כשנתיים סיפר פרוסט כי "אנו מחפשים הזדמנויות ותרומות שייעשה בהן שימוש אטרקטיבי". כשנשאל על חשיבות התרומות לקהילה היהודית ולישראל, השיב כי "אני חושב שהן קריטיות. אנחנו תומכים בארגוני צדקה יהודים רבים, ואני גם יו"ר בית הכנסת שלי, 'טמפל עמנואל' במיאמי ביץ'".