מכתשים אגן מדווחת: רווח של כ-13 מ' ד' ברבעון השלישי

מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בסך של 643.5 מיליון דולר לעומת סך של 638.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

חברת מכתשים אגן דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2012.

בשורה התחתונה דיווחה מכתשים אגן כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בסך של 13.1 מיליון דולר ( 2.0% מהמכירות), לעומת רווח נקי של 10.1 מיליון דולר ( 1.6% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הסתכם הרווח הנקי בסך של 144.4 מיליון דולר ( 6.4% מהמכירות) לעומת סך של 147.2 מיליון דולר ( 6.9% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בסך של 643.5 מיליון דולר לעומת סך של 638.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בתשעת החודשים הסתכמו בסך של כ-2.25 מיליארד דולר לעומת כ-2.14 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 112.9 מיליון דולר.

בחברה מציינים כי המכירות התאפיינו בהעלאה של מחירי המכירה ובגידול בכמויות המכירה בעיקר באסיה ובאירופה ומנגד השפעות שליליות של שינויים בשערי מטבע אשר פוצו חלקית על ידי עסקאות הגנת מטבע שביצעה החברה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בסך של 199.3 מיליון דולר ( 31.0% מהמכירות), לעומת סך של 197.7 מיליון דולר ( 31.0% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בסך של 52.8 מיליון דולר ( 8.2% מהמכירות), לעומת סך של 50.1 מיליון דולר ( 7.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הסתכם הרווח התפעולי בסך של 278.6 מיליון דולר ( 12.4% מהמכירות) לעומת סך של 249.3 מיליון דולר ( 11.6% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

יאנג שיאנגשין, יו"ר הדירקטוריון של מכתשים אגן, אמר "אנו מדווחים על רבעון מוצלח נוסף עם המשך השיפור ברווחיות ועל שיפור משמעותי בביצועים הפיננסיים שלנו לתשעת החודשים הראשונים של השנה, ובהם המכירות, הרווח הגולמי, הרווח התפעולי, ההכנסות לפני מס וה-EBITDA. אנו ממשיכים ליישם את התכנית האסטרטגית של החברה, ומתקדמים בהיערכות לאינטגרציה בין מכתשים אגן לפעילות האגרוכימיה של כמצ'ינה. במקביל, אנחנו עומדים בכל יעדי תכנית העבודה התפעולית שלנו, שתאפשר לנו לחזק יותר ויותר את יכולתנו ליצור פשטות בחקלאות לחקלאים ברחבי העולם".

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן, אמר היום "אנחנו מציגים המשך שיפור בתוצאות הכספיות בזכות היכולת שלנו להמשיך ולהתרחב תוך חיזוק היכולות והמשמעת התפעולית ותוך כדי התמקדות הולכת וגוברת בשוק ובצרכים של הלקוחות שלנו. כל אלה מקבלים ביטוי גם ברבעון שבו הצמיחה בשורה העליונה היתה יותר נמוכה. השקנו מוצרים חדשים ומבודלים באזורים הגיאוגרפיים השונים, בנוסף הצלחנו להעלות באופן סלקטיבי את מחירי המכירה תוך פיצוי על עלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם ושינוי בשערי החליפין של מטבעות מרכזיים בהם אנחנו פועלים. במקביל, המשכנו להשקיע משאבים בבניית התשתיות לעתיד שיאפשרו לנו להמשיך ולבדל את החברה שלנו , לחזק את היכולת התחרותית והייחודיות שלנו ולתמוך בהמשך ההתרחבות והצמיחה הרווחית של הקבוצה".