השיחה: אלטשולר, לנדסברג וגרנט מתגייסים

מי הגיעו לערב ההתרמה של עמותת אנוש? ■ מי באו לשמוע את שר האוצר יובל שטייניץ באוניברסיטת בר-אילן? ■ וגם: ממה צבי סטפק לא מודאג?

אנשי עסקים ותורמים רבים גדשו אמש (ב') את אולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב, בערב ההתרמה השנתי של עמותת אנוש שתומכת בנפגעי נפש ובני משפחותיהם.

שי בייליס, צופית גרנט, ערב ההרתמה של עמותת
 שי בייליס, צופית גרנט, ערב ההרתמה של עמותת

שי בייליס וצופית גרנט

צופית גרנט, נשיאת העמותה, נשאה נאום אישי ומעורר השראה שזכה למחיאות כפיים סוערות. גרנט הופתעה על-ידי מנכ"לית העמותה ד"ר הילה הדס, שהעניקה לה שי ליום הולדתה שחל ממש היום (ג').

יורם כהן, יו"ר העמותה, הודה לסגן ניצב סיגל בר-צבי, מפקדת משטרת פתח-תקווה, שחשפה את פרשת ההתעללות במוסד החוסים בנווה-יעקב.

המוזמנים נהנו ממופע מלא של יהודית רביץ, שהצליחה להקים את הקהל על רגליו. כל ההכנסות שגויסו קודש לטיפול במתמודדים עם פגיעה נפשית.

יהודית אולמן, ברונו לנדסברג, ערב ההרתמה של עמותת
 יהודית אולמן, ברונו לנדסברג, ערב ההרתמה של עמותת

יהודית אולמן וברונו לנדסברג

עוד הוזמנו ונצפו באירוע בעלה של צופית - אברם גרנט, גיל-עד וחן אלטושלר, שי בייליס מנכ"ל פורמולה ונצ'רס ויו"ר חוג הידידים, מושיק תאומים, רעיה שטראוס, ברונו לנדסברג וזוגתו יהודית אולמן, נשיאת בית המשפט המחוזי מחוז מרכז השופטת הילה גרסטל, סילביה לזוביק טסלר מנכ"לית קרן טאובר, ח"כ ד"ר רחל אדטו, ח"כ לשעבר שאול יהלום, יהודה בן אסאייג מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה, טל אייל בוגר, שותפה בכירה במשרד עו"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות', מוטי אורנשטיין ועוד רבים.

נאום בר-אילן של שטייניץ

אחרי שטלטל את הצד שמאלי של המפה הפוליטית בריאיון שנתן ל"גלי ישראל", בו הודה שר האוצר כי בתקופתו הוכפלו התקציבים ליהודה ושומרון, והדבר נעשה ב"פרופיל נמוך", הספיק ד"ר יובל שטייניץ גם לנאום בפורום בכירי המשק של אוניברסיטת בר-אילן, במסגרת כנס החורף של חבר הנאמנים ה-57.

יובל שטייניץ, משה קוה, פורום בכירי המשק באוניבסיטת בר אילן / צילום: עינת לברון
 יובל שטייניץ, משה קוה, פורום בכירי המשק באוניבסיטת בר אילן / צילום: עינת לברון

יובל שטייניץ ומשה קוה

שטייניץ שטח את משנתו הכלכלית ואף התייחס לגזרת הדרום הרותחת, והאיר את זווית הראייה הכלכלית בנושא: "בגיבוי ראש הממשלה עצרתי את העברת הכספים לרצועה עד שהודיעו על השהיית המהלך התוקפני באו"ם", אמר.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה, הודה לשטייניץ על ההחלטה שקיבלה הממשלה לתת מימון משלים למוסדות החינוך הגבוה בארץ צעד שאיפשר למדענים שעזבו את הארץ לחזור.

קוה סיכם: "הנכדים שלי אוהבים את יובל המבולבל. אבל השר שטייניץ לא מבולבל בכלל". הגיעו לשמוע: דוד ומיכל פורר, אברהם קוזניצקי, שמואל שניצר, עו"ד ציון אמיר, רו"ח זאב שיף, זאב וורמברנד ועוד.

סטפק לא מודאג

2012 כמעט נגמרת, והמגזר הפיננסי תוהה האם שנת 2013 תביא אתה בשורה חיובית. כדי לנסות לענות על השאלה, ערך אתמול בית ההשקעות טנדם קפיטל כנס "הכלכלה הגלובלית ושווקי ההון בעולם - מגמות ב-2013", במלון דן פנורמה בתל-אביב.

יוסף גרוס, ארז ברית, כנס של בית ההשקעות טנדם קפיטל / צילום: אמנון גוטמן
 יוסף גרוס, ארז ברית, כנס של בית ההשקעות טנדם קפיטל / צילום: אמנון גוטמן

יוסף גרוס וארז ברית

ארז ברית, מנכ"ל בית ההשקעות טנדם קפיטל, אירח בין השאר את צבי סטפק, יו"ר מיטב, שאמר כי הוא אינו מוטרד מהכלכלה האמריקנית ושהוא מאמין גדול בה; אמיר הסל משנה למנכ"ל בהראל; גיורא סרצ'נסקי מנהל חטיבת ההשקעות בעמיתים; יאיר לפידות מנכ"ל ילין לפידות, פרופ' יוסף גרוס ומשתתפים מחו"ל. תקרית מביכה, אגב, נמנעה ברגע האחרון, כשאחד המשתתפים בכנס, מנהל בחברה אירופאית לניהול נכסים, עוכב לחקירה בשדה התעופה במדריד. לבסוף השתכנעו נציגי חברת התעופה שהוא לא מהווה סכנה ביטחונית למדינה ונתנו לו להמשיך בדרכו.

חוצפה שכזו

התחביב הישראלי האהוב הוא לגלגל עיניים כאשר נתקלים בישראלים אחרים בחו"ל ולמלמל משהו על החוצפה שלהם. אבל בהשקת פרויקט היזמות הלאומי "חוצפה" אמש בפאב האירי דבלין בהרצליה, נרשמה בעיקר התלהבות. זהו פרויקט עולמי, שמשתתפות בו כ-120 מדינות.

שושן הרן, בנצי נחמן, פרויקט היזמות הלאומי
 שושן הרן, בנצי נחמן, פרויקט היזמות הלאומי

שושן הרן ובנצי נחמן

ד"ר בנצי נחמן, מומחה ליזמות וחדשנות, הוא האיש שמאחורי הפרויקט. נחמן הציג במפגש פרויקטים חדשניים בתחום התיירות שנוצרו בעזרת סטודנטים מהמרכז ללימודים אקדמיים כמו לדוגמה פרויקט "פייר פלאנט", שמובילה ד"ר שושן הרן, חוקרת ומפתחת זרעי ירקות. הפרויקט מציג את השילוב המוצלח של יזמות וסיוע לחקלאי אפריקה, והוא כבר פועל בהצלחה באפריקה. אולי, אחרי הכול, יש לנו עוד מה לתרום לעולם.