שטראוס במגעים ראשוניים למכירת פעילות הקפה ברוסיה

השוק הרוסי אחראי על כ-20% מסך מכירות הקפה של שטראוס

שטראוס נמצאת במגעים למכירת פעילות הקפה שלה ברוסיה. מהחברה נמסר כי "קבוצת שטראוס מנהלת כדבר שבשגרה מגעים עם גורמים רבים בענף המזון והמשקאות, ואינה נוהגת להתייחס לפרסומים בנוגע למגעים אלה".

פעילות הקפה של שטראוס, בעיקר הקפה הקלוי והטחון, וגם קפה נמס, מהווה כיום את הפעילות המרכזית שלה (יותר ממחצית מהמכירות), והיא נחשבת לאחת מחברות הקפה הצומחות בעולם בשנים האחרונות. בשל כך, לעיתים קרובות עולות הערכות לגבי התעניינות של גופים שונים בחלקים מפעילות זו.

השוק הרוסי אחראי כיום על כ-20% מסך מכירות הקפה של שטראוס וכ-10% מכלל הכנסותיה, אחרי שהחברה רכשה אשתקד את מותגי הקפה Le Cafe ו-Ambassador בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים.

במחצית 2012 מכירות הקפה של שטראוס ברוסיה קפצו בכ-30%, בעיקר בזכות עלייה במכירות הקפה הנמס ותרמו לה 398 מיליון שקל, מתוך כ-2 מיליארד שקל הכנסות שרשמה מפעילות הקפה בתקופה זו. לפי דוחות 2011, נתח השוק של פעילות הקפה של שטראוס ברוסיה עמד על 13% בקפה הקלוי ועל 14% בקפה הנמס.

האנליסטית ליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז' העריכה היום כי "סביר כי החברה קיבלה הצעות לרכישת הפעילות כאשר חברות בתחום מחפשות כל הזמן להתרחב באמצעות רכישות. אנו מעריכים כי המגעים נמצאים בשלבים ראשונים בלבד ואנו נופתע מאוד אם תתבצע עסקה, כאשר אין זה מאפיין את האסטרטגיה של החברה".

יחד עם זאת, גלזר ציינה כי "ללא ספק כי לכל דבר יש מחיר, כך שלהערכתנו במידה ותתבצע עסקה היא תהיה במכפיל גבוה יחסית אשר יצדיק את הסטייה מן האסטרטגיה של החברה לצמיחה".