מה קרה ל-10 הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" מהשנה שעברה?

מהגיוס של אאוטבריין ועד האקזיט של אנוביט: 10 החברות המבטיחות שהוצגו כאן לפני כשנה הצליחו לשמור על מומנטום חיובי

יצאנו לבדוק מה קרה לעשר החברות המבטיחות של "גלובס" לשנים 2011-2012, שהוצגו כאן לפני כשנה.

אאוטבריין בדצמבר 2011 הודיעה אאוטבריין על סיום סבב גיוס נוסף, בהיקף 35 מיליון דולר. הסכום החדש נועד לאפשר לחברה להתרחב ולסייע לה "לעשות משהו מדהים חמש שנים קדימה", כפי ששואף המנכ"ל ואחד המייסדים, ירון גלאי.

קונדואיט ב-2012 קיבלה החברה לראשונה תג מחיר ציבורי: המשקיעה הראשונה בחברה, קרן יוזמה, מכרה את אחזקתה (9%) לשתי קרנות, לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד דולר. קונדואיט הודיעה השנה, בפעם השנייה ברציפות, על חלוקת דיבידנד וכן הוציאה גרסת דפדפן משלה.

אנוביט זמן קצר לאחר הבחירה באנוביט, לפני שנה, החברה נרכשה על-ידי אפל תמורת כ-390 מיליון דולר. במקביל לרכישה פתחה אפל מרכז פיתוח בישראל, הראשון מחוץ לארה"ב, כאשר חלק מעובדי אנוביט השתלבו בו.

אנדרומדה החברה פרסמה עוד נתונים חיוביים מהניסוי שכבר סיימה בתחום הסוכרת ובנוסף קיבלה אישור לתרופת יתום.

אינוביד החברה ניצלה את 2012 כדי לקדם את טכנולוגיית הפרסומות האינטראקטיביות שלה וחתמה על שיתוף פעולה עם מספר גופים בתחום הפרסום והדיגיטל.

LiveU החברה הרחיבה גם השנה את רשימת שיתופי הפעולה שלה עם רשתות התוכן להעברת תכנים מהשטח על-ידי התקנים סלולריים. כך, יש לחברה הסכם עם BBC שבא לידי ביטוי באולימפיאדה וכן בבחירות הקרובות בארה"ב. בנוסף, הודיעה החברה באפריל על הסכם אסטרטגי ראשון עם יצרנית מצלמות - פנסוניק - שבמסגרתו יפתחו החברות פתרון שאמור להשתלב על מצלמות פנסוניק.

מטומי שאלת ההנפקה הגדולה של מטומי המשיכה לרחף גם השנה מעל קבוצת המדיה הדיגיטלית. פגישות ומגעים עם בנקי השקעות עדיין לא הבשילו לכדי צעד פומבי של ממש, אך ייתכן כי ב-2013 יגיע הרגע.

אינראקטיב באוגוסט הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס נוסף, של 3.5 מיליון דולר, בהובלת קרן אוורגרין, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים של החברה, ביניהם עודד פדרבוש, ירון אדלר ומודי כידון. החברה גייסה עד כה 8.5 מיליון דולר. לדברי המנכ"ל זיו אלול, הגיוס יאפשר לחברה להתרחב גם לאסיה.

אנג'יוסלייד במהלך השנה השיקה החברה קו מוצרים נוסף (בלוני צנתורים לעורקים מתחת לברך) והרחיבה את רשת ההפצה שלה בארה"ב. כמו כן, לאחר הרחבת האישורים הרגולטוריים, מוצרי החברה החלו לקבל שיפוי ביטוחי בשוק האמריקני.

ג'ינג'ר שנה עמוסה עברה על החברה שמפתחת תוכנה לתיקון שגיאות באנגלית. החברה השלימה שני גיוסים, בסך כולל של כ-12 מיליון דולר. ההשקעה השנייה, באוגוסט, התקבלה מקרן הוריזון של המיליארדר ההונג קונגי לי קה שינג. בנוסף מונה לחברה מנכ"ל חדש, במקום המייסדת יעל קרוב שמכהנת כנשיאת החברה.

* השתתפו בהכנת הידיעה: רועי גולדנברג, גלי וינרב וצחי הופמן