טבע תממן לפרוסט העלאה וטיסות במיליון דולר

בשבוע הבא יתכנסו בעלי המניות של חברת התרופות, ויתבקשו גם לאשר העלאה של התגמולים לדירקטורים ■ בית ההשקעות פלטינום: "אם פרוסט רוצה לבוא במטוסו הפרטי, שיממן זאת מכיסו"

בשבוע הבא יתכנסו בעלי המניות של חברת התרופות טבע , ויתבקשו לאשר העלאה של התגמולים לדירקטורים וליו"ר החברה, ד"ר פיליפ פרוסט. סביר להניח שלא תתנהל אסיפה סוערת וגם לא צפויה התנגדות להצעות החברה, אולם יש מי שמוצא טעם לפגם בהצעות שעל סדר היום.

גדי הבר, מנכ"ל חברת בוטיק קטנה בשם פלטינום לניהול תיקי השקעות, שלח היום מכתב לחברי הדירקטוריון, ובו הוא קורא להם להסיר מסדר היום את ההצעה הכוללת העלאת שכר הדירקטורים ואישור הוצאות נסיעה ליו"ר במטוסו הפרטי.

דירקטוריון טבע מבקש להעלות את שכר הדירקטורים מרמה ממוצעת של כ-76 אלף דולר בשנה ל-190 אלף דולר (16 אלף דולר בחודש); זאת בנוסף ל-2,000 דולר עבור כל פגישת דירקטוריון - ללא שינוי ביחס לשנים קודמות. במקביל, ההצעה כוללת העלאה של שכר היו"ר מ-517 אלף דולר ב-2011 ל-900 אלף דולר. פרוסט זכאי להחזרי נסיעות בסך 700 אלף דולר בשימוש במטוסו הפרטי, ובעלי המניות מתבקשים לאשר לו הוצאות נוספות בסך 298 אלף דולר, עבור נסיעות ב-2011 - סך-הכול כמיליון דולר בשנה.

"אם האדון פרוסט, אדם שהפרוטה מצויה בכיסו, רוצה לבוא במטוס פרטי, שיתכבד ויממן זאת בעצמו", אומר הבר ל"גלובס". "אם לא, שהחברה תממן לו כרטיס טיסה כמקובל".

בנוגע לשכר הדירקטורים, הבר מציין, כי "טבע לא צמחה בשנים האחרונות. נהפוך הוא, שווי השוק שלה ירד. בעלי המניות לא רווים נחת מתוצאות החברה, ואין סיבה להעלות את שכר הדירקטורים".

בטבע מנמקים את הצורך בהעלאת השכר ביכולת למשוך דירקטורים מהרמה המקצועית הגבוהה ביותר, אך הבר לא משתכנע. "גם ב-76 אלף דולר לא הייתה לטבע בעיה לאייש את הדירקטוריון, ואף דירקטור לא היה עוזב היום אם השכר היה נשאר כזה", הוא אומר.

במכתבו לדירקטורים כותב הבר, כי בניהולו של אלי הורביץ ז"ל, כיו"ר וכמנכ"ל טבע, החברה הגיעה להישגים כבירים תוך שמירה על צניעות יחסית. "קשה להעלות על הדעת שניתן היה בתקופתו להעלות את ההצעות שבנדון".

מהחברה נמסר בתגובה: "טבע מבקשת לעדכן את תגמול הדירקטורים ביחס ישר להגדלת נפח פעילותה והתרחבותה הגלובלית. גובה התגמול המומלץ אינו שונה מהמקובל בקרב חברות גלובליות בעלות היקפי פעילות ומחזורים דומים לאלו של טבע. בניגוד לחברות גלובליות רבות, שכר הדירקטורים בטבע אינו כולל רכיב נוסף של אקוויטי, ומכאן כי הגמול המוענק לדירקטורים הינו ברור, שקוף, מוסכם מראש ואף מידתי ביחס למידת מחויבותם להצלחת החברה".