איתות טכני: יתרות השורט על הדולר זינקו, האם הוא יצנח?

לפי הנתונים, הערך של פוזיציות השורט על הדולר גדלו בשבוע האחרון ל-441.7 מיליון דולר ■ אנליסט: "הסנטימנט הופך להיות כנגד הדולר באופן קבוע, בעוד השווקים מצפים להרחבה כמותית נוספת"

נתונים מזירת המט"ח מצביעים על כך שהספקולנטים הפכו לדוביים כלפי הדולר, בפעם הראשונה מזה כשנה. מומחים מעריכים כי זהו סימן לכך שהשטר הירוק עשוי לצנוח בשבועות הקרובים, בעיקר אם ברננקי יענה לבסוף לרצון המשקיעים ויכריז על תוכנית שלישית של הרחבה כמותית.

לפי הנתונים, הערך של פוזיציות השורט על הדולר גדל בשבוע האחרון ל-441.7 מיליון דולר. אומנם בהשוואה לפוזיציות הלונג על הדולר, שהסתכמו בשבוע האחרון ב-4.57 מיליארד דולר, מדובר בסכומים יחסית נמוכים, אך אנליסטים טוענים כי מדובר בגידול מהותי ביתרות השורט, וזו הפעם הראשונה מאז ספטמבר 2011 שבה השווקים מחזיקים בפוזיציית שורט נטו.

מיטול קוטצ'ה, ראש מחלקת הפורקס בבנק ההשקעות קרדיט אגריקול, מחזק טענה זו וטוען כי גם הנתונים הפנימיים של הבנק מצביעים על כך שהשווקים מחזיקים בפוזיציית שורט נטו על הדולר, כנגד מטבעות אחרים, מזה כשבועיים.

"הסנטימנט הופך להיות כנגד הדולר באופן קבוע, בעוד השווקים מצפים להרחבה כמותית נוספת", אומר קוטצ'ה. "קיים שינוי בדיון לגבי מה דרוש כדי שה'פד' יוציא לפועל סבב נוסף של רכישות אג"ח".

יו"ר ה'פד' ברננקי, כאמור, חזר על המנטרה הישנה שלו בכנס הבנקאות בג'קסון הול, לפיה הוא יהיה מוכן לפעול במקרה שתחול החרפה נוספת במצב הכלכלה. השווקים התעודדו מהצהרות אלה וסיימו את יום המסחר (שישי) בעליות.

בתוך כך, מדד הדולר האמריקני, הבוחן את המטבע הירוק כנגד סל של מטבעות אחרים, עלה מאז תחילת השנה ב-3%, אולם ירד ב-1% מאז השיא שרשם ביולי. "אנחנו נכנסים לשבוע המסחר הנוכחי וסביר להניח שהשווקים ישארו בשורט על הדולר משום שקיימת ציפייה רחבה לצעדים מרחיבים גם מצידו של הבנק המרכזי האירופי", אומר פרי קוג'דג'ו, אסטרטג מט"ח ב-HSBC.