"השוק מגזים לרעה בהערכת שווייה של מנורה מבטחים"

האנליסטית מרב פישר שרוני מלאומי פרטנרס מעלה את המלצתה למניית החברה ל"קניה" תוך שהיא מפחיתה את מחיר היעד ל-40 שקל למניה - אפסייד של 92%

"השוק מגזים לרעה בהערכת שווייה של מנורה מבטחים". כך גורסת האנליסטית מרב פישר שרוני מלאומי פרטנרס, בסקריה שהוציאה לאחרונה על מנורה, ועוד טרם פרסום הדוחות הרבעוניים של חברת הביטוח, במסגרתה היא מעלה את המלצתה למניית החברה ל"קניה" תוך שהיא מפחיתה את מחיר היעד ל-40 שקל למניה. מדובר במחיר יעד המשקף אפסייד של כ-92% ביחס למחיר המניה כיום.

עם זאת, להערכת פישר שרוני, "כל עוד שוק ההון ימשיך להיות חלש הפער הניכר בין השווי הכלכלי לשווי השוק לא ייסגר היות והתוצאות הכספיות יהיו חלשות", וזאת, כנראה, על רקע התלות האדירה בין התשואות בשוקי ההון לתוצאות חברות הביטוח.

בהתייחס לאחד האיומים הגדולים שישנם לגבי עתיד חברות הביטוח, התארכות תוחלת החיים אגב הבטחה שניתנה לאורך שנים לקיבוע מוקדם של מקדמי תוחלות החיים בפוליסות החיסכון שמכרו חברות הביטוח, בלאומי פרטנרס מציינים ש"מנורה נמצאת היום בשיעור החשיפה הנמוך ביותר בענף הביטוח, ולפיכך הפגיעה בה, הן באופן מיידי והן בהשפעה ארוכת הטווח, צפויה להיות נמוכה יותר".

פישר שרוני מספקת הערכת שווי של כ-1.82 מיליארד שקל רק לפעילות הפנסיה של מנורה מבטחים - קרן הפנסיה מבטחים החדשה. כלומר, בהינתן שווי השוק הנוכחי של מנורה בבורסה, לדעת לאומי פרטנרס מנורה נסחרת בפער אדיר מתחת לשווי קרן הפנסיה בלבד. זאת עוד קודם לשווי פעילויות ביטוחי החיים, הבריאות, הביטוחים הכלליים והשירותים הפיננסיים של הקבוצה.

בסה"כ, לאומי פרטנרס מצמיד למנורה מבטחים שווי של כ-2.5 מיליארד שקל, וזאת לעומת שווי שוק נוכחי של כ-1.35 מיליארד שקל. "אנו מעריכים כי מחיר השוק משקף תרחיש פסימי קיצוני, אשר לא מבטא נכונה את השווי הגלום בפעילות החברה", מציינת פישר שרוני.