הטיפ היומי: מניה תוססת שצפויה לרשום זינוק של 20%

במחלקת המחקר של מריל לינץ' מעלים ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"קנייה" - ומותירים את מחיר היעד על 52 אירו למניה, על בסיס מכפיל רווח 14.7

חברת הייניקן (Heineken, סימול באמסטרדם: HEIA.AS) עוסקת בייצור, הפצה ושיווק של מותגי בירה ברחבי העולם. הייניקן היא מבשלת הבירה השלישית בגודלה בעולם, המייצרת למעלה מ-250 סוגי בירה. המותגים העיקריים שהחברה משווקת הם הייניקן ואמסטל, וזאת במקביל להפצה ושיווק של מותגים מקומיים כגון טייגר, סטאר, מורטי ועוד. הייניקן פועלת בעיקר באירופה, אמריקה והמזרח התיכון. החברה נוסדה בשנת 1864, ומשרדיה ממוקמים באמסטרדם, הולנד.

לאחר שנתיים לא פשוטות עבור החברה, אנו מאמינים כי הייניקן צפויה ליהנות מצמיחה חזקה ברווחים במהלך שנת 2013 (פיסקלית), בין היתר הודות לטרנדים שונים ברחבי השווקים שבהם היא פועלת, וכן הודות לתוכנית לחיסכון בעלויות בין השנים 2012-2014.

במהלך המחצית הראשונה של 2012 הצליחה החברה לחסוך כ-85 מיליון אירו מתוך היעד שהציבה, אשר עומד על 500 מיליון אירו (לכל התוכנית). נציין כי התחזיות לחיסכון במהלך המחצית השנייה של השנה עומדות על סכום דומה.

עם סיומה של מחצית ראשונה חלשה, אנו מאמינים כי התמונה השתנתה, וכעת הדברים פועלים לטובת הייניקן: אנו צופים, כי במהלך המחצית השנייה של 2012 היקף המכירות של החברה צפוי לגדול. כמו כן, אנו צופים גידול בשיעור של 5% ברווח הנקי למניה לשנת 2012 כולה (פיסקלית), בהתאם לתחזיות החברה.

במבט לעתיד, אנו צופים כי החברה תראה התאוששות ברווחיה. 60% מהמכירות של הייניקן מקורם באירופה, והחברה הושפעה מהחולשה בכלכלת היבשת. עם זאת, אנו מאמינים כי פוטנציאל האפסייד במבשלות הבירה באסיה-פסיפיק מוערך בחסר, ונאמד בתוספת של כ-2.75 אירו למניה.

אנו מעלים את המלצתנו מ"תשואת יתר" ל"קנייה", ומותירים את מחיר היעד שלנו על 52 אירו למניה. מחיר היעד מבוסס על מכפיל רווח 14.7, והוא גבוה בכ-20% ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, מריל לינץ'