יזיז לו? ג'ורדן יפסיד 1.5 מיליון ד' על השקעה כושלת במכון כושר

אגדת ה-NBA יראה את הכסף נעלם בעקבות פשיטת רגל וסגירה של המכון; גם הקבוצה שבבעלותו, שרלוט בובקאטס, ממשיכה לייצר לו בור כלכלי

מייקל ג'ורדן היה שחקן הכדורסל הגדול ביותר בהיסטוריה של המשחק, אבל זה לא אומר שבעסקיו לאחר הפרישה הוא מפגין את אותה רמה של שלמות.

לפי מספר דיווחים בעיתונות של שיקגו, ג'ורדן עשוי להפסיד בקרוב 1.5 מיליון דולר אותם השקיע במכון כושר בעיר. המכון, שנבנה ב-2007 בהשקעה מאסיבית, לא הצליח להתרומם, הפסיד כספים רבים, ובאפריל הכריזו בעליו על פשיטת רגל של העסק, בניסיון להציל אותו. אלא שכרגע עושה רושם שהמכון ייסגר, וכוכב ה-NBA לשעבר לא יקצור את פירות ההשקעה.

השקעה נוספת שמייצרת לג'ורדן הפסדים רבים היא קבוצת ה-NBA שבבעלותו, שרלוט בובקאטס. בשנת 2010 הגדיל ג'ורדן את אחזקותיו בקבוצה ובאולם הביתי שלה ל-80%, עבור סכום של כ-175 מיליון דולר אותו שילם. זאת לאחר שהחל מ-2006 החזיק באחוזי שליטה מינוריים בפרנצ'ייז.

עם זאת, הקבוצה מייצרת רק הפסדים בשנים האחרונות: לפי מגזין "פורבס", את השנים 2008-2012 היא סיימה עם הפסד כולל של 65.5 מיליון דולר. העונה האחרונה היתה הקשה ביותר, וההפסד בה הסתכם ב-25.5 מיליון דולר.

כך או כך, אם הערכת השווי הכוללת של ג'ורדן על-ידי "פורבס" היא נכונה (500 מיליון דולר) - לא בטוח שהעסקים הכושלים בבוקאטס ובמכון הכושר בשיקגו יטרידו אותו יותר מדי.