תשואות אג"ח ארה"ב בשפל שלא נראה מאז המאה ה-19

משקיעים ממשיכים לסגת משוקי המניות והסחורות ולהסיט כספים לאגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ■ התשואות יורדות לרמה נמוכה יותר ממה שהיה במשבר ליהמן ברדרס ■ כמה תקבלו היום על השקעה באג"ח אמריקניות?

על רקע ההחרפה במשבר החוב באירופה, "הכסף החכם" ממשיך לסגת לעבר נכסים בטוחים - בעוד המשקיעים נוהרים לעבר איגרות החוב של ממשלת ארה"ב, אשר נסחרות היום (ב') בתשואות שפל של כל הזמנים.

לאור החשש מאי-יכולתה של ממשלת ספרד למחזר את חובותיה ועל רקע האפשרות כי יוון תפרוש כבר בסוף החודש מגוש האירו, המשקיעים ממשיך לרכוש את האג"ח האמריקניות - בעוד התשואות על האיגרות ל-10 שנים נסחרות בכ-1.411% - שפל מאז המאה ה-19 (כך לפי מידע שעובד בסוכנות "רויטרס").

נזכיר כי באירופה, ספרד ממשיכה להדאיג את השווקים והתשואות על איגרות החוב שלה עולות לשיא היסטורי של 7.46%, מה שמעלה ספקות לגבי יכולותיה למחזר חובות. בד בבד, היום פורסם כי התמ"ג במדינה התכווץ בכ-0.4% ברבעון השני (בהשוואה לרבעון הראשון) כי מחוז מוריסה במדינה קרס (לאחר קריסת מחוז ולנסיה בסופ"ש), והגיש בקשה לסיוע מהממשלה, שתצטרך להזרים יותר מ-18 מיליארד אירו לחילוץ המחוזות המתקשים במדינה.

גם יוון חזרה לכותרות, כאשר שאלת הישארותה בגוש האירו עומדת שוב על הפרק. בימים הקרובים יגיעו נציגי ה"טרויקה" (קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק האירופי) לממשלה, כדי לבחון את עמידתה ביעדי הפיסקאליים - לטובת העברת סיוע חיצוני נוסף ליוון, אשר בלעדיו היא עלולה לפשוט רגל. זאת, על רקע דיווחים כי קרן המטבע עלולה למשוך ידיה מהמשך מתן סיוע כספי ליוון, בכלל.

גם התשואות על האג"ח לשנתיים ירדו לרמה של 0.2%, לראשונה מאז ספטמבר 2011 - בעוד הן נסחרות בשפל של עד 0.1975%. "עם כאלה תשואות, קשה מאד לחשוב על מכירה של אג"ח כרגע", אמר מנהל השקעות ב-Japanese trust bank בטוקיו. "הדבר אמור לתמוך בהנפקת של האוצר האמריקני השבוע".

גם התשואות על האג"ח ל-30 שנה נסחרות סביב 2.481% בממוצע - וזאת לעומת תשואות של 2.541% ביום שישי האחרון.