הפרלמנט הגרמני מגבה את מרקל ומאשר את הסיוע לספרד

הבית התחתון של הבונדסטאג אישר ברוב של 473 תומכים ו-97 מתנגדים את חבילת הסיוע לספרד, הנאמדת בכ-100 מיליארד אירו ■ שאובל: "ספרד מתמודדת עם מצב חירום ולגרמניה יש אינטרס מובהק לתמוך בכלכלת המדינה"

הפרלמנט הגרמני מגבה את הקאנצלרית אנגלה מרקל ואת המדיניות שהיא מובילה בכל הנוגע לחילוץ מדינות דוש האירו ממשבר החוב. מעצבי המדיניות הגרמנים מהבית התחתון של הבונדסטאג אישרו את חבילת הסיוע לספרד בהיקף של 100 מיליארד אירו, זאת לאחר ששר האוצר וולפגאנג שאובל, הבטיח כי ספרד תעמוד בכל התחייבותיה.

הפולטיקאים הגרמנים, שהוזעקו לברלין באמצע חופשת הקיץ שלהם, הצביעו בעד התוכנית, לאחר שמרבית המפלגות שוכנעו לתמוך בתוכנית הסיוע לספרד, כך שתוצאות ההצבעה עמדו לבסוף על 473 בעד ורק 97 מתנגדים.

"ספרד מתמודדת עם מצב חירום ולגרמניה יש אינטרס מובהק לתמוך בכלכלת המדינה ע"י מתן סיוע לבנקים השקועים בחובות", דברי שאובל בפרלמנט הגרמני. "ספרד תעמוד בהתחייבותיה והיא תקבל את הסיוע כדי לאושש את הבנקים שלה ואף תערוב לכספים אלה".

כאמור, הצעת הסיוע שאושרה היום בבונדסטאג קרן החילוץ הזמנית של גוש האירו (EFSF) תזרים את כספי הסיוע לגוף מיוחד שיקום בספרד ויהיה אחראי על הקצאת הכספים שיתקבלו. לכן, מהלך זה מעביר הלכה למעשה, את האחריות והערבות להחזר ההלוואות של כספי הסיוע, לידיים של הממשלה הספרדית.

נזכיר, לפני קצת יותר מחודש מוסדות האיחוד האירופי אישרו לבנקים הקורסים בספרד חבילת סיוע, במסגרתה יוענקו להם מסגרת אשראי פתוחה של עד כ-100 מיליארד אירו. אולם, "מבחני לחץ" שערכו חברות פרטיות שהוזמנו ע"י ממשלת ספרד, העלו כי לכל היותר הבנקים בספרד יזדקקו לסיוע של עד כ-60 מיליארד אירו.