"מעבר רופאים לרפואה פרטית יוצר מערכת ציבורית מדולדלת"

ד"ר טוביה חורב, סמנכ"ל כלכלה וביטוח במשרד הבריאות: "אם הרופאים יעברו למערכת הרפואה הפרטית תיווצרנה שתי רמות של רפואה: ציבורית מדולדלת ופרטית לעשירים בלבד"

"אם הרופאים יעברו למערכת הרפואה הפרטית תיווצרנה שתי רמות של רפואה: ציבורית מדולדלת ופרטית לעשירים בלבד. אנו לא שם עדיין, אך אני לא בטוח שזו המדינה שבה אנו רוצים לחיות". כך התריע היום (ב') ד"ר טוביה חורב, סמנכ"ל כלכלה וביטוח במשרד הבריאות, שנשא דברים בכנס של לשכת סוכני הביטוח.

"המערכת הציבורית בישראל מובילה ברמה בינלאומית", המשיך ד"ר חורב, "אך הדאגה היא לוודא שהיא תוכל להתקיים בצורה ראויה גם בהמשך". חורב הציג נתונים, שלפיהם "משקי הבית מממנים 38% מהוצאות הבריאות במשק במימון פרטי - שיעור יחסית גבוה".

עם זאת, הגם שלדבריו "יש למנוע השפעות שליליות של הביטוחים הפרטיים על המערכת הציבורית", הרי שהוא מוצא חשיבות בקיום הרפואה הפרטית - בדגש על ביטוחי בריאות גם דרך סוכני ביטוח. "יש מקום למערכת פרטית ולחירות של אדם לקנות בכספו מה שהוא רוצה. עם זאת, יש אחריות על הרגולטורים לוודא שהאדם מקבל את מלוא המידע, שהוא מקבל את התמורה המלאה לכספו ולא נופל לכפל תשלום".בכנס השתתפה גם שרונה פלדמן, מנהלת מחלקת ביטוח בריאות באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, שהתייחסה לרעידת האדמה שיצר האוצר במהלך 2011 כשהוציא לדרך הסדרה של תחום הביטוח הסיעודי.

ההסדרה חיסלה בפועל את הביטוח הסיעודי הקבוצתי (להוציא הפוליסות הקבוצתיות של קופות החולים), ונעשתה באופן מיידי.

לדבריה, באוצר מנסים לייצר מתווה שיאפשר לקבוצות ביטוח סגורות של חברים מבוגרים לבטח את עצמן.

"העקרונות של המתווה שאנו מגבשים מתבססים על כך שיינתן למבוטחים כיסוי הוגן וסביר, תוך שכל המעורבים ישתתפו בכך, כולל המבוטח וחברת הביטוח". בכך הבהירה פלדמן שבאוצר נערכים לקיצוץ בזכויות של המבוטחים, תוך השתתפות חברות הביטוח במימון הביטוח העתידי של חברי הקולקטיבים המבוגרים.