האקזיט של יו"ר טבע: השקיע בחברה שנמכרה ב-155 מ' ד'

לא רק חברות תרופות: ד"ר פיליפ פרוסט מחזיק ב-9% מחברת מוצרי הספורט Dreams ■ הונו של פרוסט הוערך ב-2010 ב-2.2 מיליארד דולר

המיליארדר פיליפ פרוסט, יו"ר חברת טבע ומשקיע עתיר ניסיון בחברות תרופות, רושם אקזיט מוצלח נוסף אך הפעם בתחום שונה לחלוטין. חברת שיווק מוצרי הספורט הטכנולוגיים Dreams inc. הודיעה אמש כי חתמה על הסכם מיזוג עם חברת Fanatics Inc. שתרכוש את כל מניותיה תמורת 155 מיליון דולר. בנוסף תיקח על עצמה הרוכשת גם חוב חיצוני של Dreams בהיקף של 25 מיליון דולר. מדובר בפרמיה של 32% ביחס למחיר שבו נסחרה מניית Dreams טרם ההודעה. אם בעלי המניות של החברה יאשרו את העסקה, היא צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי.

פרוסט הוא בעל המניות השלישי בגודלו בחברה הנמכרת, עם החזקה של 9.5% מההון. עם השלמת הרכישה צפוי המיליארדר לקבל לידיו 14.7 מיליון דולר. על רקע התקבול הנאה, לא מפתיע שפרוסט מסר אמש בהודעה על מכירת החברה כי "רוס טננבאום, מנכ"ל Dreams, והצוות הניהולי שלו בנו חברה נהדרת, והצליחו להביא ערך משמעותי לכל בעלי המניות". טננבאום, פרוסט ויתר חברי הנהלה, שמחזיקים יחדיו בכ-35% מהון מניות החברה, התקשרו בהסכם לפיו יתמכו בהצעתה של Fanatics, כך שקיים סיכוי רב שהעסקה תאושר.

מפרוטליקס ועד פיינטקס

פרוסט הוא מיליארדר יהודי אמריקני שהונו הוערך ב-2010 על ידי "פורבס" ב-2.2 מיליארד דולר. הוא רופא במקצועו, בן 74, ונחשב לאחת הדמויות המוערכות בתעשיית התרופות העולמית, עם ניסיון של 40 שנה בתחום.

מלבד מניות טבע בשווי של מאות מיליוני דולרים, שאותן קיבל במסגרת מכירת חברת התרופות איווקס לטבע בשנת 2005, פרוסט מבצע לא מעט השקעות בחברות תרופות בשלבים שונים, הן בעולם והן בישראל.

ההשקעה הגדולה האחרונה של פרוסט בישראל בוצעה לפני חודשיים, אז רכש באמצעות חברת אופקו שבשליטתו את פיינטק, שעוסקת בפיתוח חומרי גלם לתעשיית התרופות בכ-100 מיליון שקל.

בין החברות הישראליות הנוספות שבהן מושקע פרוסט נמצאות פרולור ביוטק (סימול PBTH) שנסחרת גם במדד ת"א 100. פרוסט הוא בעל המניות הגדול בחברה זו עם החזקה של 20.6%. נכון להיום, שווי מניותיו בפרולור נאמד בכ-62 מיליון דולר.

עד לפני שנה, פרוסט השקיע בחברת ביומד אחרת הנסחרת במדד ת"א 100, פרוטליקס. פרוסט החזיק ב-8.9% מהחברה שפיתחה תרופה למחלת הגושה, אולם העדיף למכור חלק גדול מהשקעתו עוד לפני שזו קיבלה אישור ממינהל התרופות האמריקני (FDA) לשיווק התרופה. כך, מכר פרוסט בינואר 2011 כ-5.1% מהון מניות החברה תמורת סכום כולל של 16.3 מיליון דולר, וחדל להיות בעל עניין בחברה. פרוסט מכר את המניות במחירים של 9.74-10.34 דולר למניה - גבוהים משמעותית מהמחיר שבו היא נסחרת היום, 6.12 דולר למניה. עוד השקיע פרוסט סכום קטן יחסית בחברת אוטיק פארמה הישראלית, אשר מפתחת טכנולוגיה למתן תרופות אוזניים באמצעות קצף.