בן דב יכול לחייך: לאומי אישר עקרונות הסדר החוב של טאו

חברת טאו דיווחה היום לבורסה כי בנק לאומי אישר בעל-פה את העקרונות המרכזיים של הצעתה להסדר החוב ■ סכום הפרעון יתקבל ממימוש מניות החברה המשועובדים לבנק ומכירת אופציות מכר של סאני אלקטרוניקה

חברת טאו דיווחה היום (ה') לבורסה כי בנק לאומי אישר בעל-פה את העקרונות המרכזיים של הצעתה להסדר החוב. במסגרת ההסדר החברה תפרע לבנק לאומי באופן מיידי הלוואות בהיקף כולל של 78 מיליון שקל ובכך למעשה תתבטל הערבות של בן דוב בסך של 35 מיליון שקל.

פרעון ההלוואות יעשה על ידי מימוש מניות החברה המשועבדות לטובת הבנק (בהיקף של 28 מיליון שקל), וכן ממימוש אופציות מכר של מניות סאני אלקטרוניקה,(חברה נוספת בבעלותו של בן דב), שגם הן היו משועבדות לטובת בנק לאומי ושוויין נאמד בכ-50 מיליון שקל.

כאמור, חברת טאו נקלעה בשנה שעברה לסחרור, והיא איננה מצליחה לעמוד בתשלומים לנושיה השונים, והחל מהחודש גם לא לעובדיה. חברת האחזקות, החייבת 310 מיליון שקל למחזיקי אג"ח בסדרות ב' ו-ג', כבר הגיעה עמם להסכמות על מתווה להסדר חוב, אך ללא האישור של בנק לאומי ההסדר לא יכול לצאת לפועל.

מתווה מפורט של הסדר החוב כבר היה אמור להיחתם, אך זה נדחה מספר פעמים עד כה. דירקטוריון טאו ומחזיקי האג"ח אמנם כבר אישרו את המתווה והמתינו לתשובה מבנק לאומי שמאן לאשר את ההסכם.

מתווה הסדר החוב כולל הנפקת אג"ח חדשות בהיקף של 248 מיליון שקל, תשלום של 30 מיליון שקל במזומן, הקצאת 15% ממניות טאו, בן-דב יעביר 21.4% ממניות סאני או מניות סקיילקס לטאו, וכן 20 מיליון שקל במזומן.

התאריך שבו מעריכה טאו כי תפרע את החלק הראשון של חובותיה למחזיקי האג"ח (סדרה א') יהיה ב-30 לספטמבר 2012, זאת באמצעות הלוואה חדשה שיעניק לה בנק לאומי בהיקף של 39 מיליון שקל.