"אני חוזה ירידה במחירי הנפט השנה; השקיעו באנרגיה"

ביירון ווין, סגן יו"ר בלקסטון: "אני לא חושב שהמתיחות תעלם אבל אני כן חושב שהיא תהיה נמוכה מכפי שהיא כעת" ■ תחזיתו ל-2012: התשואה על האג"ח הממשלתיות תעלה, מדד ה-S&P500 יגיע ל-1,500 נקודות

מחירי הנפט מכילים כעת "פרמיית איראן", וכאשר המתיחות בין איראן למערב תרד, כך ירדו גם מחירי הנפט. את הדברים אמר היום (ג') ביירון ווין, סגן יו"ר בלקסטון, בראיון ל-CNBC.

זו עמדה מנוגדת לחלוטין לרוב האנליסטים המעריכים כי מחירי הנפט רק יאמירו בתקופה הקרובה, כאשר המתיחות בין איראן למערב עולה מיום ליום והספקולציות בנוגע למלחמה עתידית גורמות למחירי הנפט לעלות בכמעט 20% מתחילת 2012. היום יורד מחיר הנפט בכ-2.5% לרמה של כ-105 דולר לחבית.

"אם המצב עם איראן, כולל הפחד מהנשק האטומי, יירגע, אני חושב שמחיר הנפט יכול לרדת. אני חוזה ירידה במחירי הנפט עוד השנה", כך אמר ווין. "אני לא חושב שהמתיחות תעלם אבל אני כן חושב שהיא תהיה נמוכה מכפי שהיא כעת".

הוא הוסיף כי "יש הזדמנויות נפלאות להשקעה בשוקי האנרגיה, במיוחד בתחום שירותי הנפט וחברות הקידוח".

באשר לאג"ח הממשלתיות - ווין נוקט עמדה "דובית". "אני מעריך שהרמה הנכונה לאג"ח ל-10 שנים, אם יש כזו, שווה לשיעור הצמיחה הנומינלית בארה"ב. זה אומר 2% צמיחה ו-2.5% אינפלציה, או 4.5%. אנחנו מאוד רחוקים מזה". לדעתו, התשואה על אג"ח ל-10 שנים יכולה להגיע ל-3% השנה, וכי התשואה עוד תעלה כשמשקיעים יקבלו תיאבון רב יותר לנכסים מסוכנים.

בינואר סיפק ווין תחזית כי עד סוף 2012 יגיע מדד S&P500 ל-1,400 נקודות. המדד כבר עבר את הרמה הזו החודש, ועל כן מעריך ווין כי הוא יעלה אפילו ל-1,500 נקודות השנה.