השיחה: ביבי עושה גם חתונות

כיצד נתניהו מנסה לשכנע את הגולשים בפייסבוק לעשות לו לייק? ■ מה התפקיד החדש של שלמה מעוז? ■ וגם: איזה אירוע הפיקה אסתי גינזבורג?

אנשיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתאמצים יתר על המידה, כך נראה, לחדור לרשתות החברתיות. ייתכן שהם מאמינים כי לא ייתקלו בשאלות מביכות בהם נתקל לאחרונה יאיר לפיד. בהתחלה פרסם נתניהו סרטון שבו הוא מזמין את משתמשי פייסבוק ללחוץ לייק ולהצטרף לעמוד הרשמי שלו, כעת מופיעות ברשת החברתית שלל פרסומות בהתאמה אישית הקוראות לעשות זאת.

ברעיון עצמו אין כל פסול, רק שהביצוע קצת חוטא למטרה. הפרסומות מתבססות על ניטור הפעילות בדף הפייסבוק האישי. הנוסח הכללי הוא "אני גם בפייסבוק - לחצו לייק והצטרפו ל-160,000 החברים בדף הפייסבוק האישי שלי". אם התארסתם לאחרונה, תראו בנוסף גם את הברכה "מזל טוב לרגל האירוסין שלך, אני מאחל לך זוגיות מוצלחת ומזמין אותך ללחוץ לייק ולהצטרף ל-160,000 החברים בדף הפייסבוק האישי שלי". במקרה של יומולדת יצורף המשפט: "בשבוע הקרוב יחול יום הולדתך. אני שולח לך ברכת מזל טוב".

מדוברות הליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה מאמין בקשר ישיר עם הציבור ורואה בפייסבוק את הבמה החדשה. אנחנו לא מוחקים תגובות, אלא אם הן בעלות אופי מיני או אלים. כרגע ישנם שני נוסחים - לאירוסין וימי הולדת - ואנחנו שוקדים על נוסחים נוספים. נציין כי פעילות זאת כבר הביאה 2,500 לייקים לעמוד ראש הממשלה, ותגובות חיובית ממשיכות להתקבל". עכשיו נותר רק לתהות מה הוא יאחל למימונה.

רונה חזקיה

שלמה מעוז מצא פורום

שלמה מעוז, ששימש עד לפני שבועיים ככלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מצא ג'וב חדש. מעוז יכהן ככלכלן הראשי של בית ההשקעות "אלפה פלטינום" מקבוצת פורום. מדובר בבית השקעות חדש יחסית, שהוקם לפני כשנה ומנהל כמיליארד שקל. שיתוף-הפעולה בין מעוז ואלפה אינו חדש. מאז נאלץ לעזוב את אקסלנס, על רקע התבטאויותיו נגד "האליטה האשכנזית", הוא שימש כמרצה מטעם אלפה בכנסים שונים.

שלמה מעוז / צילום: תמר מצפי
 שלמה מעוז / צילום: תמר מצפי

שלמה מעוז

בתגובה לפנייה שנעשתה לאחרונה על-ידי "גלובס", בניסיון לברר את מהות הקשר בין מעוז לאלפה, טען מעוז כי אין הוא פועל מטעם בית ההשקעות, אלא נשכר רק למטרת הרצאה מסוימת. ככל הנראה מאז אותה פנייה, שיתוף-הפעולה בין הצדדים התהדק והם החליטו "למסד" את יחסיהם. בפרק הזמן הזה, כאמור, הודיע אקסלנס על הפסקת העסקתו של מעוז, שפרש עם חבילה מכובדת של כמיליון שקל. במקביל לתפקידו ככלכלן הראשי של בית ההשקעות, מעוז יכהן גם כיועץ לקרן "אוף שור" שמקימה קבוצת פורום בימים אלה. הקרן החדשה, Solid Wave, מיועדת למשקיעים המעוניינים בחשיפה גלובלית, עם סכום השקעה מינימלי של כ-100 אלף דולר.

תמר קובלנץ

מתקשרים בברצלונה

תערוכת הסלולר שמתקיימת בימים אלה בברצלונה, הביאה בכירים רבים מהענף לצפות בטלפונים החדשים ובטכנולוגיות התקשורת המתקדמות. ניר שטרן מנכ"ל סלקום, גיל שרון, מנכ"ל פלאפון וחיים רומנו, מנכ"ל פרטנר הסתובבו אתמול (ג') במרכז הכנסים של התערוכה, כמו גם שר התקשורת, משה כחלון, שבא אף הוא לצפות במהלכים העולמיים שישפיעו על השוק הישראלי, יו"ר מכון היצוא רמזי גבאי, עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום לשעבר, דוידי פיאמנטה, מנכ"ל סאני יבואנית סמסונג מובייל ואילן גרינבוים מנכ"ל יורוקום, יבואנית נוקיה שבאו לקיים פגישות עם המפעילות להצגת הסמארטפונים הבאים שלהם, דב מורן ועוד.

צחי הופמן

גינזבורג וקייזמן מארחים

הדוגמנית אסתי גינזבורג, ארוסתו של איש העסקים עדי קייזמן, ניצחה אמש על ערב התרמה לעמותת "חיים" למען ילדים חולי סרטן, שנערך ברדינג 3 בנמל תל-אביב. כל הכרטיסים לערב נמכרו מבעוד מועד. הגיעו: אבי ואירמה מיכאלי עם ילדיהם, יגאל וקלוד בריטמן, מיכל ודוד פורר, מירי חבס עם הבן ירדן, רז'ין גנזי עם בנותיה, ורד גרינבוים עם חברה, רני והילה רהב, אילון זרמון, שלמה זוהר ונוספים.

עדי קייזמן, שלמה זהר, ערב התרמה לעמותת
 עדי קייזמן, שלמה זהר, ערב התרמה לעמותת

עדי קייזמן ושלמה זוהר

את הערב שכלל מכירה פומבית הנחה אייל קיציס. בין הפריטים שנמכרו: שרשרת בשווי 27.5 אלף שקל שנתרמה על-ידי חיים מילר בעלי רשת תכשיטי מילר, חולצה חתומה של יוסי בניון מארסנל במחיר 3,000 שקל, שמלת קוטור של מעצב האופנה יניב פרסי במחיר של 5,000 שקל, צילום של זיו קורן ב-12 אלף שקל ועוד. סך התרומות שנאספו במהלך האירוע - 250 אלף שקל.

יוסי בכר בספורט אלגנט

בעוד הנהלת בנק לאומי מודיעה על כוונה לקצץ 800 משרות ובמקביל חוגגת בגרנדיוזיות בלונדון, הנהלת בנק דיסקונט נשארת בארץ. אתמול חנכה הנהלת הבנק במוזיאון "הרצלילינבלום" בתל-אביב, תערוכה הנושאת את השם "שיאים ושערים - 100 שנות ספורט בישראל". התערוכה בוחנת את התפתחות הספורט בישראל תוך שימת דגש על הקשר בין ספורט, עסקים וקהילה, מציגה מגוון ענפי ספורט ומתמקדת בשיאים וברגעים הצרובים בזיכרון הקולקטיבי הישראלי.

יוסי בכר, ראובן שפיגל, תערוכת
 יוסי בכר, ראובן שפיגל, תערוכת

יוסי בכר וראובן שפיגל

מקום ייחודי בתערוכה מוקדש לזכרם של חללי אולימפיאדת מינכן ומוצגים בו פריטים נדירים אשר נחשפים לראשונה לציבור, ובכלל זה פריטים שנמסרו לתערוכה על-ידי משפחות החללים. כך ניתן לראות בתערוכה את חרב הסיף של אנדרי שפיצר, מטפחת של מרק סלבין שנתנה לו אמו בצאתו לאולימפיאדה, מכתבים שסלבין כתב להוריו מהאולימפיאדה ומפתח חדרו של יוסף גוטפרויינד ממגורי הספורטאים בכפר האולימפי.

אלכס גלעדי, מוטלה שפיגלר, תערוכת
 אלכס גלעדי, מוטלה שפיגלר, תערוכת

אלכס גלעדי ומוטל'ה שפיגלר

את האירוע פתח יוסי בכר, יו"ר דיסקונט, שבירך את הבאים וסיפר לנוכחים על עברו כשחקן כדורסל מצטיין, ועל התרגשותו לראות באירוע את אושיות הספורט שהיו מושא להערצתו - מוטל'ה שפיגלר, תנחום כהן מינץ וטל ברודי. אירחו את הקהל הרב שהגיע: ראובן שפיגל מנכ"ל הבנק וחברי ההנהלה: יוב ל גביש, גלעד סוקולוב, יוסי פרץ, יוסי ברסי, יהודית בן-לוי מנהלת המוזיאון ואירית פנינג אוצרת התערוכה. בין הנואמים: מנכ"לית משרד התרבות והספורט אורלי פרומן, יו"ר הועד האולימפי בישראל צבי ורשביאק, יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון שעבד בדיסקונט במשך 37 שנים ואתמול היה יומו האחרון בעבודה, ויו"ר איגוד הכדורסל ומינהלת ליגת העל אבנר קופל. בין חובבי הספורט שהגיעו להתרשם רגע לפני כולם: משפחות חללי אולימפיאדת מינכן, צחי הנגבי, שמעון אמסלם, אלכס גלעדי, דני דבורין, ליאון רקנאטי, אסתר רוט-שחמורוב, חנה שזיפי, יעל ארד, עופר חודורוב ועוד.

מה הסטטוס

Noa Rothman לא מבינה איך זה שאיתמר בן-גביר מקבל מאיתנו, משלמי המסים, משכורת