עוד הצלחה למרקל: הפרלמנט הגרמני אישר הסיוע ליוון

בהיקף 130 מיליארד אירו ■ מרקל: "אני חושבת שאם לא נעביר את הסיוע יוון עלולה לפרוש מגוש האירו וליצור בכך סיכונים גדולים מאוד שלא ניתן לחשב אותם"

עוד הצלחה לקנצלרית אנגלה מרקל. הפרלמנט הגרמני התחתון העביר היום את ההחלטה להגיש חבילת סיוע נוספת ליוון בהיקף של כ-130 מיליארד אירו. 496 חברי פרלמנט הצביעו בעד ההצעה בעוד 90 התנגדו ו-5 נמנעו.

"אני חושבת שאם לא נעביר את הסיוע יוון עלולה לפרוש מגוש האירו וליצור בכך סיכונים גדולים מאוד שלא ניתן לחשב אותם. אני לא מעוניינת לצאת להרפתקאות מיותרות ולפגוע ביציבות", אמרה מרקל לפני ההצבעה.

כעת יצטרכו להחליט קברניטי גוש האירו אם להרחיב ולהגדיל את "חומת האש" בעת הפסגה בבריסל בימים חמישי ושישי השבוע.

נשיא הבנק העולמי רוברט זווליק, שמסיים את תפקידו בעוד כחודשיים, מתח בסוף השבוע ביקורת על חבילת החילוץ שהוענקה ליוון בשבוע שעבר על ידי האיחוד האירופי וטוען שהיא בסך הכל דוחה בקצת את הגורל הידוע מראש של יוון. "עדיין מוקדם מדי לקבוע מה יהיה, כי יש הרבה דברים שתלויים ביוונים עצמם", אמר זווליק. "האיחוד האירופי התמודד עם יוון כאילו הייתה מקשה אחת, אבל הצלחת התהליך צריכה להיבדק גם מול מדינות נוספות כמו איטליה וספרד".

נשיא הבנק העולמי חושב שאיטליה, ספרד ופורטוגל לא צריכות חבילות חילוץ על מנת לשרוד את המשבר. "המצב שונה אצל כל מדינה ובעצם יש לך 3 בעיות שמחוברות ביחד", אמר זווליק. "אצל חלק מהמדינות הבעיה העיקרית הינה גובה החוב, אצל חלק אחר הבעיה היא ההשלכות של המשבר על מערכת הבנקאות שלהם ואצל חלק נוסף הבעיה הינה חוסר התחרות".