מרקל: "לא נכריח את ממשלת יוון לפרוש מגוש האירו"

קנצלרית גרמניה: "ליציאה של יוון מגוש האירו השלכות לא צפויות" ■ "אנחנו לא רוצים להקשות יותר על האנשים ביוון, מה האינטרס שלנו לעשות כן?"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מציינת הערב (ג') כי אין ברצונה לראות את ממשלת יוון פורשת מגוש האירו, מהלך אשר לדבריה יוביל "להשלכות אותן בלתי ניתן לחזות".

"לא אקח חלק בכפייה על יוון את יציאתה מגוש האירו", אמרה מרקל בהשיבה על שאלתו של סטודנט יווני במפגש שערכה עם בני נוער במוזיאון ברלין. דבריה של מרקל נאמרו על רקע המו"מ שמקיימת יוון עם נושיה ועם נציגי ה"טרויקה", לאישור תוכנית החילוץהשלישית שלה.

על יוון להגיע להסכמה עם נושיה על "תספורת" של 50% ויותר על חובותיהם, כדי לאפשר את פריסתם עשורים קדימה. שנית, יוון מקיימת בשבועות האחרונים מו"מ נוקשה נוסף עם ה"טרויקה" (האיחוד האירופי, הבנק האירופי וקרן המטבע) במטרה להגיע להסכמה על יעדיה התקציביים לעשור הקרוב, כנגד סיוע חיצוני נוסף.

מדובר בתוכנית חילוץ על סך 130 מיליארד אירו, עבורה נדרש ר"מ יוון לוקאס פפדימוס לאשר צנעי צנע וקיצוצים נוספים בקרב ממשלתו.

"אנחנו לא רוצים להקשות יותר על האנשים ביוון, מה האינטרס שלנו לעשות כן?", שאלה מרקל. "אולם, אנחנו מעוניינים להגיע לנקודה בה יוון יכולה, עם עזרה מאירופה, לקיים את עצמה. אף אחד לא רוצה לכפות עליה רפורמות מבחוץ".