אסטרטג: "אנחנו עומדים בפני ראלי שיימשך מספר שנים"

כך טוען טובאיס לבקוביץ' אסטרטג ראשי בסיטיגרופ בסקירה שנשלחה ללקוחות ■ בסקירה שלו נכתב שהמגמה הזאת תתחיל בעוד "12-18 חודשים" ■ לבקוביץ' טוען ש-6 כוחות בשוק יביאו לגל העליות בשווקים בינהן ההתאוששות בשוק הדיור

עשור שלא כלל עליות מחירים, שתי בועות שהתפוצצו אחת אחרי השנייה, ומשבר אשראי מתמשך שניפץ את אשליות המשקיעים במה שנראה כמו שידור חוזר של מה שקרה בסוף שנות ה-70 יכולים להוות הכנה לשוק שורי רב-שנתי, כך טוען טובאיס לבקוביץ', אסטרטג ראשי במחלקת המחקר של סיטיגרופ .

שישה כוחות, בינהם ההתאוששות בשוק הדיור ועצמאות בתחום האנרגיה, יתאגדו יחדיו ויציתו שוק שורי שיתחיל בנקודת זמן כלשהיא ב-12-18 החודשים הקרובים וימשך למספר שנים, כך מעריך לבקוביץ' בסקירה שנשלחה ללקוחות הבנק.

"קהילת המשקיעים מבובלים מכך שהפסידו פעמיים יותר מ-50% בשוק המניות מאז שנת 2000, מהצניחה במחירי הדירות, מכאילו-שיאים בשולי הרווח, מקשיים בשוק התעסוקה וממשבר חובות ובנקאות ביבשת האירופית", כך כתב לבקוביץ' בסקירה. "למרות שאנו צופים שהשווקים לא יגיבו לכוחות האלה בטווח הקרוב, אנחנו בהחלט מאמינים שהשילוב של הכוחות הללו יחדיו יציתו גל עליות מרשים בשנים הקרובות".

בסקירה שלו קבע לבקוביץ' מחיר יעד של 1375 למדד ה-S&P 500 לשנת 2012 המהווה עליה של כ-13% לעומת מחיר הסגירה שלו ביום שישי שנקבע על 1220. לבקוביץ' לא נקב במחיר יעד עבור המדד לטווח ארוך בסקירה שלו שכותרתה היתה "תיאוריית השור המשתולל".

יחד עם ההתאוששות בשוק הדיור בארצות הברית וחתירה לכיוון עצמאות בתחום האנרגיה, לבקוביץ' מצביע על "רנסנס" בתחום הייצור המקומי, רפורמות פיסקאליות, דור חדש של משקיעים בני 30+ שמתחרים עם דור "הבייבי בומרס" בתחום ההשקעות וההתפתחויות המתמשכות בשוק הסמארטפונים כסיבות אפשרויות להתפתחות תנאים לשוק שורי.

"בכל 15 שנה, ארצות הברית עוברת שינויים טכנולוגיים משמעותיים שפועלים כמדחף עבור הכלכלה האמריקאית", כתב לבקוביץ' בסקריה שלו. "ההתפתחויות העצומות בתחום הסלולר מביאות את תחום המחשוב, האינטרנט, הרכישות והבידור למרחק של קליק אחד מהאנשים. וזה יגרום להגדלת ההשקעות בתחום התוכנה, התשתיות ורוחב פס הדרושים על מנת לתת מענה לכל הצרכים האלה. בנוסף, זה יגרום ליצרית טכניקות יעילות יותר לייצור שבבים וסוללות. למזלנו ארצות הברית היא עדיין המובילה בתחום טכנולוגיית המידע".

סיבה נוספת שמהווה תמיכה בתיאוריה שלו, לפי לבקוביץ', הינה אותו דור משקיעים חדש שמתחרה עם דור ה"בייבי בומרס", שכן הדור החדש לא חווה את ההפסדים של העשור האחרון, ולכן הוא לא נוטר טינה כלפי שוק המניות, והוא בהחלט יעדיף להיכנס לשוק הזה.