ה"טוויסט" יוצא לדרך: הפד יחל השבוע ברכישה ומכירת אג"ח

רכישות האג"ח יחלו ב-3 באוקטובר (יום ב') עם רכישה בסכום שנע בין -2.25 מיליארד דולר ל-2.75 מיליארד דולר

תוכנית ה"אופריישן טוויסט", עליה הכריז הפדרל ריזרב, צפויה לצאת לדרך כבר ביום ב' בשבוע הבא. בחודש אוקטובר ירכוש הפד אג"ח ארוכות טווח בהיקף של 44 מיליארד דולר וימכור אג"ח קצרות טווח בסכום זה.

רכישות האג"ח יחלו ב-3 באוקטובר (יום ב') עם רכישה בסכום שנע בין -2.25 מיליארד דולר ל-2.75 מיליארד דולר, כך עולה מההודעה שהוציא הפדרל ריזרב.

נזכיר כי תוכנית הפד הוכרזה ע"י ועדת השוק הפתוח ב-21 בספטמבר ובסך הכל מדובר בהמרת אג"ח קצרות טווח בארוכות טווח בהיקף כולל של 400 מיליארד דולר עד סוף יוני 2012. תוכנית זו היא הכלי המוניטארי שיש בידי הפד להציע בשלב זה לשוק האמריקני, במטרה למנוע מיתון.

אחרי ההכרזה על תוכנית ה"אופריישן טוויסט", התשואות על האג"ח ירדו ב-41%, מדובר בירידה החמישית בגודלה בשלוש השנים האחרונות. תשואות האג"ח ל-30 שנה ירדו ב-140% בשלושת החודשים האחרונים, הירידה הגבוהה ביותר לרבעון, מאז דצמבר 2008.

הפד עתיד לרכוש אג"ח 13 פעמים בחודש ולמכור את החזקותיו באג"ח קצרות טווח, 6 פעמים בחודש. הפד ימכור בין 8-9 מיליארד דולר של אג"ח נומינליות, 5 פעמים בחודש. בנוסף ימכור בין 1-1.5 מיליארד דולר של אג"ח TIPS אחת לחודש. גם רכישת ה-TIPS תהיה אחת לחודש.