אנגלה מרקל: "גרמניה מחוייבת לשמירת יציבות גוש האירו"

קנצלרית גרמניה, על רקע פגישת שרי האוצר באירופה: "גרמניה תנקוט בצעדים אקטיביים למניעת התרחבות המשבר" ■ עוד ציינה: "הצמיחה השנתית של גרמניה ל-2011 - תהא מעל לתחזיות"

"גרמניה מחוייבת לשמור על יציבות גוש האירו, ותנקוט בצעדים אקטיביים כדי למנוע את התרחבות המשבר והשפעתו על מדינות נוספות בגוש", אמרה היום (ו') קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל - כך לפי דיווח של "דאו ג'ונס".

עוד התייחסה מרקל לתחזיות הצמיחה הצפויות בגרמניה, וציינה כי הצמיחה השנתית צפוייה להגיע לרמה של 3% ב-2011 - מעט גבוה יותר מצמיחה של 2.5% לה צופים בשוק.

הקנצלרית הגרמנית התבטאה באחרונה רבות באשר לאפשרות כי מדינות אירופה לא יגיעו לפתרון מוסכם סביב חובותיה של יוון - המהווה מוקד השיח של שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים באירופה, בפגישותיהם בסוף השבוע הנוכחי.

באשר לכך, דחתה באחרונה מרקל, מנהיגת הכלכלה החזקה ביותר באירופה ובעלת תפקיד מרכזי בניהול המשבר, אפשרות כי יוון תגיע למצב של חדלות פירעון, וציינה כי "גרמניה נשארת מחוייבת למימון יוון באמצעות חבילת החילוץ של האיחוד האירופי".

מנגד, הביעה מרקל התנגדות נחרצת לאפשרות של הנפקת אג"ח כלל-אירופאיות (אירו-בונדס), אשר נבחנת באחרונה על ידי מובילי המדיניות הפיננסית באירופה - בטענה כי "גרמניה לא תישא לבדה בנטל החובות והאשראי של כלל מדינות הגוש".