מחאת המחירים מגיעה לזאפ: "נוביל להורדת מחירי המזון"

אתר השוואת המחירים השיק רשמית את פלטפורמת זאפ מרקט להשוואת מחירים בין אתרי האינטרנט של רשתות השיווק הגדולות בישראל ■ בהמשך צפויים להתווסף פיצ'רים נוספים

מחאת הציבור על מחירי המזון בישראל הביאה בשבועות האחרונים להשקתם של מספר פלטפורמות להשוואת מחירים באמצעות האינטרנט והסלולרי. מי שמצטרף הערב (א') רשמית לתחום הוא אתר ההשוואות זאפ, שמשיק את פלטפורמת זאפ מרקט להשוואת מחירים בין אתרי האינטרנט של רשתות השיווק הגדולות בישראל.

זאפ מרקט יאפשר להשוות מחירים בין אתרי האינטרנט של רשתות השיווק הגדולות - שופרסל, מגה, רמי לוי ומיסטר זול, כשבהמשך מתוכננות להתווסף רשתות נוספות. זאפ מרקט מצטרף לשירותים קיימים דוגמת הסופר, מרקטפלייס וברקודר, שחלקם מציעים השוואת מחירים בין אתרי האינטרנט ואחרים מציעים השוואת מחירים בזמן אמת בין הסניפים השונים, בהסתמך על סריקת מוצרים באמצעות אפליקציה סלולרית שנשענת על קהל הצרכנים שמעדכן את המחירים.

לדברי מנכ"ל זאפ, איתן זינגר, האתר צפוי להשיק אפליקציות סלולריות גם כן בתוך מספר שבועות למכשירי אייפון ואנדרואיד. האפליקציות יאפשרו להשוות מחירים בין הסניפים ואף לנהל רשימת קניות ישירות מהסלולרי. בהמשך צפויים להתווסף פיצ'רים נוספים כמו החלפת מוצרים לפי ערך תזונתי טוב יותר או מוצר דומה אך זול יותר; ויכולת לפצל סלים בין רשתות השיווק לפי מבצעים ומחירים מיוחדים, כשמחיר המשלוח נלקח בחשבון הכללי.

"אנחנו נכנסים לתחום שהוא ב-DNA שלנו", אמר זינגר ל"גלובס". "אני מעריך את המתחרים שלנו, אך מאמין שככל שהשוק יתגבר, נהפוך להיות הגורם הדומיננטי בו ונוביל להורדת מחירים של רשתות השיווק והיצרניות".

על-פי הערכות, כיום כ-33 אלף איש מזמינים מזון דרך האינטרנט והשוק מגלגל 600 מיליון שקל בשנה - וצפוי להגיע ל-1.5 מיליארד שקל בשנה הבאה.