הבחירות ללשכת עוה"ד: שיעור ההצבעה - הגבוה ביותר מזה 12 שנים

עפ"י ההערכות, אחוז ההצבעה בבחירות צפוי להיות גבוה יחסית ■ בנוסף, ההערכה היא כי לפחות אחד מבין המועמדים יזכה ללפחות 40% מהקולות ■ הקלפיות האחרונות ייסגרו ב-21:00

יום הבחירות בלשכת עורכי הדין הגיע היום (ג'), והמועמדים השונים, פעיליהם ואנשי המטות שלהם נכנסו לפעולה. מוקדי העניין המרכזיים היו בית המשפט ברחוב ויצמן בתל-אביב ובית הפרקליט ברחוב דניאל פריש, כמה מאות מטרים משם. אלפי עורכי דין התקבצו בשני המוקדים - רובם באו כדי לממש את זכות ההצבעה שלהם, ואחרים שימשו פעילים ומועמדים מטעם הרשימות השונות.

ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, והמתמודד העיקרי מולו, עו"ד דורון ברזילי, נראו הבוקר בסמוך לבית הפרקליט בליווי אנשיהם. תמונותיהם כשהם מצביעים הופצו לעיתונות, כמקובל באירועי בחירות בפוליטיקה הארצית.

ועדת הבחירות המרכזית של הלשכה ניהלה מעקב מקוון אחר מספר עורכי הדין שמימשו את זכותם עד שעות הצהריים, והעבירה מדי שעה למטות הפעילים, לפי בקשתם, את מספרי הרישיון של עורכי הדין שהצביעו. זאת, כדי שהמטות יוכלו לקיים מעקב ולראות אם התומכים הרשומים אצלם אכן באו להצביע ולהמריץ את אלה שטרם עשו כן.

על-פי הערכות, הורגשה הצבעה ערה של עורכי דין במחוז תל-אביב. בקלפי שהוצבה בהיכל המשפט בתל-אביב השתרך תור במשך רוב שעות היום, שבו נאלצו עורכי הדין להמתין לתורם לעתים עד כחצי שעה, ולמרות זאת התעקשו רבים והצביעו למועמדיהם.

מסביב לבית המשפט הציבו המועמדים כלי רכב גדולים ועליהם כרזות, והפעילים המרכזיים חילקו סטיקרים ופלאיירים. גם בבית הפרקליט בתל-אביב ובירושלים נראו מאות עורכי דין כשהם מנסים לשכנע את חבריהם למי להצביע, ורשימות תמיכה הועברו מיד ליד.

על-פי ההערכה, שיעור ההצבעה הסופי בבחירות צפוי להיות גבוה מהרגיל, ולמועמדים השונים נותר רק לבחון האם הצבעה בשיעור גבוה שירתה את מטרותיהם אם לאו.

על-פי הודעת מחנה ברזילי, נתוני ההצבעה שהגיעו מוועדת הבחירות של הלשכה מצביעים על כך ששיעור ההצבעה בבחירות היום הוא הגבוה ביותר ב-12 השנים האחרונות.

עם סגירת הקלפיות האחרונות בשעה 21:00 בערב (ג') צפויות הקלפיות ורשימות הסיכומים להיות מוזרמות לבית הפרקליט בתל-אביב, שם מקיימת ועדת הבחירות המרכזית את הספירה הסופית.

התוצאות הסופיות אמורות להתקבל בשעות הקטנות של הלילה, ואולם רק מחר (ד') בצהריים תתכנס ועדת הבחירות, בראשות עו"ד מיבי מוזר, ותכריז באופן רשמי על המנצחים - מי ייבחר לראש הלשכה, מי יהיו יושבי ראש המחוזות, ומה יהיה הרכב המועצה הארצית של הלשכה והרכב הרשימות בוועדים המחוזיים.

אף שבמירוץ לראשות הלשכה התמודדו 3 מועמדים (גיא-רון, ברזילי ועו"ד חוסאם מועד), לא צפוי להתקיים סיבוב שני, שכן ההערכה היא כי לפחות אחד מבין המועמדים יזכה ללפחות 40% מהקולות.