IBI: "הירידות יצרו הזדמנויות השקעה במניות הגז"

מכפיל הרווח החזוי של חברות המעו"ף עומד על 11.3 - נמוך מהמכפיל בשנת 2010 ■ רווחי החברות נפגעו ברבעון האחרון אך מחירי המניות ירדו בשיעור חד יותר

כלכלני בית ההשקעות IBI פרסמו היום (ה') סיכום מעניין לתוצאות הרבעון הראשון בקרב החברות הציבוריות, הכולל גם כמה המלצות ותחזיות לעתיד.

ב-IBI מציינים כי ברבעון הראשון נרשמה ירידה ברווח המצרפי של חברות המעו"ף בשיעור של כ-11.4% לרמה של כ-9 מיליארד שקל. זאת, לאחר שישה רבעונים רצופים של עלייה ברווחים. למרות תוצאות הרבעון, צפויה עלייה של 9.7% ברווחי חברות המעו"ף השנה.

הסקטור הבנקאי בלט עם צמיחה חדה ברווחים ומנגד סקטור התקשורת נפגע בעקבות הפחתת הקישוריות והתחזקות התחרות. גם מגזר הזיקוק הציג תוצאות חלשות יחסית. מבין החברות בלטה חברה לישראל עם הפסד משמעותי כתוצאה מפעילות צים ודסק"ש שרשמה ירידה של 84% ברווח.

נכון להיום מכפיל הרווח החזוי של חברות המעו"ף עומד על 11.3 - נמוך מהמכפיל בשנת 2010. המשמעות - רווחי החברות נפגעו ברבעון האחרון אך מחירי המניות ירדו בשיעור חד יותר. בנטרול חברות הגז, אגב, המכפיל נמוף אף יותר.

ואם מזכירים את חברות הגז והנפט, ב-IBI ממליצים לשמר חשיפה למניות הגז, מכיוון שהירידות האחרונות יצרו הזדמנויות השקעה במחירים נוחים.

לגבי כיל מציינים בבית ההשקעות כי גם הרבעון השני צפוי להיות חזק, שיכלול המשך שיפור בביקוש לדשנים ומכירות אשלג גבוהות במחירים גבוהים יותר.

בנוגע לשוק התקשורת מציינים ב-IBI כי שחקנים חדשים יצטרפו לשוק הסלולר המקומי ויביאו להתגברות התחרות במהלך השנה ובאופן משמעותי יותר במהלך החצי השני של 2012.