עשירי רוסיה מתכוננים לסוף העולם עם "מקלטי הישרדות"

"מקלטי הישרדות" נמכרים תמורת 400 אלף דולר ■ לדעת אחד הרוכשים אין ספק שמשהו קטסטרופלי יקרה בשנה הבאה "הכול מצביע על איזה זעזוע רציני ב-21 בדצמבר 2012"

עבור בוני המקלטים הטרור יכול להיות דבר טוב, וסוף העולם יכול להיות אפילו טוב יותר. דנילה אנדרייב החל לבנות "חדרי פאניקה" לפני שלוש שנים, כאשר נוצר ברוסיה ביקוש לחדרים כאלה בגלל החששות מהתקפות טרור ומגלישה של סכסוכים מסחריים לפסים אלימים. כעת הוא מוכר "מקלטי הישרדות" תמורת 400 אלף דולר למקלט ורושם רווחים מהחרדה שמעוררות התיאוריות שסוף העולם יתרחש בשנה הבאה.

"אני עצמי לא מאמין בתרחישי קץ הימים", אמר אנדרייב בן ה-31, שהחברה שלו, ספצגאופרויקט, משלימה את בנייתם של 15 מקלטים באתרים נסתרים ברחבי רוסיה. "אבל כשאתה שומע לקוחות מדברים על סוף העולם, זה גורם לך להתחיל לחשוב מחשבות".

רוסיה היא יעד לטרוריסטים, ובינואר נספו 37 בני אדם בפיצוץ בנמל התעופה העמוס ביותר במוסקבה. במקביל מבקשים מספר גדל והולך של אנשים להגן על עצמם ממה שאנדרייב מכנה "שואה עולמית" שצפויה להתרחב ב-2012, על פי תחזיות מסוימות.

נורת'ווסט שלטר סיסטמס, חברה שפועלת מסנדפוינט, איידהו, ומתמחה במקלטים נגד פצצות גרעיניות, מדווחת על זינוק של 60% בפניות מלקוחות פוטנציאליים בעקבות הצונאמי ורעידת האדמה שפקדו את יפן במארס. כך סיפר סגן נשיא החברה, אלן תומפסון.

ויווס גרופ, חברה קליפורנית שבונה מקלטים, ושבאתר האינטרנט שלה מתנוססת תמונה של מטאור פוגע בכדור הארץ, מדווחת שההזמנות למקום מקלט במתקניה זינקו פי עשרה מאז האסון.

ספצגאופרויקט מתכננת לפתוח השנה חדר תצוגה בשכונת המוסקבאית האמידה רובלבקה, והיא גם מרחיבה את פעילותה לאזורים אחרים ברוסיה, סיפר אנדרייב.

אלכסיי בן ה-35, אחד מלקוחותיו של אנדרייב, אמר שתחושת המצוקה לנוכח קץ הימים הממשמש ובא גרמה לו להזמין בפברואר את בנייתו של מקלט בשווי 150 אלף דולר מחוץ למוסקבה שיוכל להכיל שמונה בני אדם. אין ספק שמשהו קטסטרופלי יקרה בשנה הבאה, אמר אלכסיי בראיון טלפוני. "הכול מצביע על איזה זעזוע רציני ב-21 בדצמבר 2012", הוא טוען.

אנדרייב אמר שהמקלטים שלו מבוססים על עיצובים צבאיים סובייטיים משנות השבעים בתוספת טכנולוגיות מודרניות. הקירות דומים לקירות של תחנות חשמל גרעיניות ומערכות האוויר דומות למערכות בספינות חלל ובצוללות. הדלתות דומות לדלתות חדרי הספות בבנקים שוויצריים.

"הפעילות הסייסמית גוברת ואירועי מזג האוויר הלא-נורמליים מתרחבים בתכיפות רבה יותר. ברור שהמגמה היא כזאת שבקרוב אפילו רעידת האדמה והצונאמי האחרונים ביפן ייראו כמו אירוע שולי", אמר אוביקו בראיון טלפוני. "אנשים מתחילים לחשוב על מקלטים, ממש כמו נוח והתיבה שלו".