"יש מקום לשיפור בתנאי העבודה של העובדים הסוציאליים"

כך הסכימו הערב שר האוצר, שטייניץ ושר הרווחה, כחלון בתום פגישה שנערכה בארבע עיניים בכנסת. השניים קבעו לשוב ולהיפגש ולדון בנושא בימים הקרובים

שר האוצר, יובל שטייניץ ושר הרווחה, משה כחלון נועדו הערב ודנו בסוגיית שכר העובדים הסוציאליים. הפגישה התקיימה בארבע עיניים ונערכה קרוב לשעה בכנסת, במטרה למצוא פתרון הולם בסוגיית העובדים הסוציאליים. זוהי הפגישה השניה שמקיימים השניים ביממה האחרונה.

השרים הסכימו כי יש מקום לשיפור בתנאי העבודה של העובדים הסוציאליים וקבעו לשוב ולהיפגש ולדון בנושא בימים הקרובים.

גורמים המעורים במו"מ טוענים כי עצם הפגישה של כחלון עם שטייניץ היא הישג, וזאת משום שמשרד האוצר ניהל עד כה את המו"מ באמצעות הדרג המקצועי בלבד. שטייניץ, כך על פי הגורמים, הבין לראשונה עד כמה תנאי העסקתם של העובדים הסוציאליים מחייבים שיפור משמעותי.

לטענתם, שר האוצר הפנים דבר נוסף, בעיקר במישור הפוליטי: "שטייניץ הבין שזה לא עוד מו"מ מול עופר עיני ובטח שלא מול בוז'י הרצוג. הפעם עומד מולו שר רווחה מהליכוד, שר חזק מהמפלגה שלו".

כחלון ושטייניץ ינסו למנוע את השביתה המתוכננת ליום ראשון הקרוב, שעליה הודיעה אתמול ההסתדרות.

כלפי חוץ הפערים בין הצדדים עדיין גדולים מאוד: משרד האוצר מדבר על תוספת שכר ממוצעת של 14%, ואילו העובדים הסוציאליים מדברים על תוספת של כ-40%. בפועל, לעומת זאת, הצדדים כבר מדברים על תוספת של כ-24% - כפי שנחשף השבוע ב"גלובס".

ההסתדרות מבקשת בנוסף להחיל את ההסכם שיגובש גם לגבי העובדים הסוציאלים שמועסקים בעמותות שונות, המהווים כ-35% מכלל העו"סים בארץ. עם זאת, ספק אם החלת ההסכם תיעשה באמצעות צו הרחבה, כפי שדורשים העו"סים.

קבוצה של עובדות סוציאליות וסטודנטיות לעבודה סוציאלית הפגינו היום מול משרד האוצר בירושלים. הגיעו לחזק אותן חברת הכנסת רחל אדטו (קדימה) ודב חנין (חד"ש).