מאמינים בעליות: שפל של שנה ביתרות השורט בוול סטריט

בלומברג: יתרות השורט על ה-S&P 500 ירדו ל-6.87 מיליארד מניות, כלומר 3.9% מסך המניות המניות הנסחרות

אפילו השורטיסטים בארה"ב מפחדים להמר נגד שוק המניות האמריקני: יתרות השורט (מכירות בחסר) על מדד S&P 500 ירדו לשפל של שנה, בעוד המדד שוהה בשיא של יותר משנתיים ולמרות זאת השורטיסטים חוששים להמר נגד המניות הנסחרות בו. כך מדווחת היום (ד') סוכנות בלומברג.

יתרות השורט על ה-S&P 500 ירדו ל-6.87 מיליארד מניות, כלומר 3.9% מסך המניות המניות הנסחרות. הנתונים נכונים ל-31 בדצמבר 2010 והם הנתונים המעודכנים ביותר. מדובר בירידה של 5.7% בהשוואה ליתרות השורט בשבוע הקודם, על פי נתונים שנאספו על ידי בלומברג. מדובר בשבוע שלישי ברציפות של ירידות ביתרות השורט.

עיקר הירידה ביתרות השורט התרכזה במניות הטכנולוגיה, שם ירדו היתרות ב-8.1% ל-1.26 מיליארד מניות. יתרות השורט במניות התקשורת ירדו ב-16% ל-368.4 מיליון מניות.

ה-S&P 500 השלים 6 שבועות רצופים של עליות ב-7 בינואר - הרצף הארוך ביותר מאז אפריל. ביצוע פעולת שורט מאפשרת למשקיע ליהנות מירידה במחירי המניות, כך שהוא למעשה מהמר נגד השוק וכאשר הבורסה עולה - הוא מפסיד.

"רוב המשקיעים צופים המשך מגמת עליות ולכן הם מפחיתים את החשיפה לשורט כדי להקטין את הסיכון", אמר לבלומברג דניאל גנטר, נשיא בית ההשקעות RNC. "יש פחות תנודתיות בשוק וזה גם פועל לרעת השורטיסטים".