מי הקפיץ את היקף השורטים השבועי במעו"ף ב-35%?

מכירות החסר במעו"ף הסתכמו ב-630 מ' ש' ■ השורטים על מניית החברה לישראל קפצו פי 11.7 ל-81.8 מיליון שקל לעומת כ-7 מיליון שקלים בשבוע הקודם ■ היקף השורטים על כיל הוכפל

זינוק חד של כ-35% נרשם בהיקף פוזיציות השורט על מניות מדד המעו"ף, כאשר בשבוע שהסתיים ב-16 בדצמבר הגיע היקף המכירות בחסר על 25 מניות המדד ל-630 מיליון שקל לעומת 465.2 מיליון שקל בשבוע הקודם שהסתיים ב-9 בדצמבר, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ב') באתר הבורסה.

בין מניות המדד בלט הגידול בהיקף המכירות בחסר שבוצעו במניית חברה לישראל שבשליטת האחים עופר, אשר השורטים עליה קפצו פי 11.7 ל-81.8 מיליון שקל לעומת כ-7 מיליון שקלים בשבוע הקודם. יתכן כי המשקיעים לא אהבו את המהלך של החברה לישראל בשבוע שעבר, והגיבו לדווח על כך שהחברה לישראל מעבירה את חוזי הספקת הגז שלה מפרויקט "תמר" לחברת הגז המצרית EMG על רקע העיכובים בפיתוח הפרויקט הישראלי, מה שמעמיד את הפרויקט הישראלי בסכנה. אך יתכן גם שהגידול בפוזיציית השורט במניה נובעת מהפרסומים על כך שעידן עופר, בעל השליטה בחברה השאיל 1.2% ממניותיו בחברה לישראל לבנק ההשקעות מורגן סטנלי ותמורת המהלך, קיבל עופר על פי ההערכות 360 מיליון שקל (כ-100 מיליון דולר) כאשראי לפיתוח עסקיו הפרטיים.

חברה נוספת אשר בלטה בשבוע האחרון היא כיל אשר היקף השורטים עליה הוכפל ל-39.3 מיליון שקל לעומת 19.3 מיליון שקל בשבוע הקודם, לאחר שמחירה בשוק עלה ל-60.2 שקל מ-56.5 שקל, עלייה של 6.5%.

טבע דווקא בלטה בכיוון ההפוך כאשר יתרות השורט עליה קטנו באופן משמעותי ל-13.3 מיליון שקל, לעומת מכירות חסר בהיקף של 36.9 מיליון שקל שנרשמו בה בשבוע הקודם. את הירידה ביתרות השורט ניתן ליחס לפרסום של החברה על הצלחת המחקר הקליני בשלב השלישי בקופקסון האורלי, הוא תרופת הליקווינימוד המהווה את הדור הבא של תרופת הבלוקבסטר של טבע האחראית לכ-30% מהכנסותיה.

מניית פרטנר המשיכה להוביל גם השבוע עם יתרות השורט הגדולות במדד המעו"ף עם פוזיציה שגדלה לכ-117 מיליון שקל לעומת 115.7 מיליון שקל בשבוע הקודם.