"תשואות אג"ח ארה"ב יעלו בשיעור מתון יותר ב-2011"

בלומברג": למרות עליית התשואות על האג"ח, עלות מימון החוב היא הנמוכה ביותר מאז 2005 ■ מורגן סטנלי: צפי כי התשואות יעלו בשיעור מתון יותר ל-4% עד סוף שנת 2011

על רקע עליית תשואות על האג"ח האמריקני, "בלומברג" מפרסם היום (ב') נתונים מהם עולה כי למרות עליית התשואות על האג"ח, עלות המימון היא הנמוכה ביותר מאז 2005.

בזמן שריבית האג"ח האמריקניות עלתה ב-8% ל-414 מיליארד דולר השנה בהשוואה ל-383.4 מיליארד דולר ב-2009, חלה ירידה בשיעור שמהווה החוב יחסית לתמ"ג. היחס ירד ל-2.7% מהתמ"ג לעומת 3.1% מהתמ"ג בשנה שעברה, מדובר בשיעור הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות.

מסקר בלומברג שנערך בקרב 60 כלכלנים עולה כי תשואות על האג"ח האמריקני לעשר שנים ישתנו בשיעור קל של 3.3% בסוף הרבעון השלישי. תשואות על האג"ח לשנתיים עשויים להעלות ב-1% מ-0.68%, כך על פי הסקר.

"תשואות האג"ח יחזרו חזרה לטווח שנראה ב-12-18 החודשים האחרונים, אך הן לא ינסקו באופן דרמטי", אמר גורם בכיר בחברת יעוץ לבנקים. בתחילת השנה מורגן סטנלי צפו כי תשואות האג"ח ל-10 שנים יגיעו ל-5.5% עד סוף דצמבר, כעת צופים כי התשואות יעלו בשיעור מתון יותר ל- 4% עד סוף שנת 2011.

מחירי האג"ח ירדו על רקע ההסכם שגיבש הנשיא אובמה לקיצוץ במיסים שהוכיחה כי ארה"ב מוכנה להגדיל את הגירעון במטרה להוריד את רמת האבטלה לצד תוכנית הפדרל רזרב להמריץ את הכלכלה האמריקנית הסובלת מאינפלציה נמוכה.

אחרי ההודעה על גיבוש התוכנית להקלות במיסים, משרד האוצר האמריקני הודיע כי במכרז למכירת אג"ח הצליח למכור אג"ח בביקושי יתר של 2.91 דולר, מדובר בביקוש נמוך בהשוואה ל-3.26 דולר על כל דולר אחד שהציע משרד האוצר האמריקני בחודש שעבר.

למרות העלייה הניכרת בתשואות האג"ח האמריקני, התשואות עדיין נותרו בשתי נקודות האחוז מתחת לממוצע התשואות של שני העשורים האחרונים שבהם הממוצע עמד על 5.44%.