ברננקי ב-"60 דקות": לא פוסל הרחבת תוכנית רכישת אג"ח

בתוכנית של רשת הטלוויזיה CBS, שתשודר היום, ידבר יו"ר ה'פד' גם על האבטלה והגירעון במשק האמריקני

יו"ר מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב האמריקני, בן ברננקי, הגן שלשום, בראיון לתוכנית "60 דקות" ברשת הטלוויזיה CBS, על החלטת הפד לרכוש עוד אג"ח של האוצר האמריקני בשווי 600 מיליארד דולר, ולא הוציא מכלל אפשרות הרחבה של התוכנית הזו.

"הוא הסביר מדוע הודיע הפד על כוונתו לקנות 600 מיליארד דולר של אג"ח אוצר, הגן על המהלך הזה מפני הטענות שהוא ילבה אינפלציה ולא הוציא מכלל חשבון רכישה של עוד אג"ח", לפי ההודעה לעיתונות של CBS. הראיון הוקלט ב-30 בנובמבר בקולומבוס, אוהיו, וישודר הערב (א') בארה"ב.

בתום ישיבת הנהלת הפד ב-3 בנובמבר השנה בוושינגטון פורסמה התוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות בהיקף כ-75 מיליארד דולר בחודש עד יוני 2011. ועדת השוק הפתוח של הפד מסרה שהיא "תבחן באופן קבוע את קצב רכישת ניירות הערך ואת גודלה הכולל של תוכנית רכישת הנכסים".

מנהיגים רפובליקנים מתחו ביקורת חריפה על "ההקלה הכמותית 2", שבה מנסה הפד לספק למשק האמריקני תמריץ מוניטרי נוסף. ריבית "ההתערבות העיקרית" של הפד בשוקי ההון מצויה בטווח של 0%-0.25% מאז דצמבר 2008.

אתר האינטרנט של "60 דקות" הודיע קודם לכן שברננקי ידבר על "נושאים כלכליים דוחקים" כמו האבטלה במשק האמריקני, הגירעון הפדרלי וההחלטה של הבנק המרכזי על ההקלה הכמותית מהחודש שעבר.