ארה"ב מגנה את המתקפה: "נגבה את דרום קוריאה"

(עדכון) - צפו בווידאו: צפון קוריאה תקפה את דרום קוריאה ■ לפי הדיווחים, אזרחים רבים וחיילים נפגעו במתקפה ■ הרקע למתקפה: כנראה התנגדות צפון קוריאה לתרגיל ימי של דרום קוריאה

הגבול בקוריאה מתחמם: רשת טלוויזיה של קוריאה הדרומית מדווחת הבוקר כי קוריאה הצפונית שיגרה עשרות פגזים לעבר קוריאה הדרומית. כתוצאה מהירי הכבד שככל הנראה ממשיך להתנהל, יותר מ-70 מבנים עלו באש. כמה מהם התמוטטו כליל.

התחמושת הרבה גרמה נזק למבנים באי יאונפיאונג, השייך לקוריאה הדרומית, בו מתגוררים כ-1,300 בני אדם. לפי הדיווחים, 15 חיילים נפצעו, כ-5 מהם באורח קשה. בנוסף, מספר אזרחים נפצעו כתוצאה מהירי. צבא קוריאה הדרומית לא היסס והשיב אש לעבר השכנה מצפון.

הנהגת המדינה הדרומית התכנסה לישיבת חירום כדי לדון במשבר. כל תושבי האי הונחו להיכנס למקלטים ולשהות בהם עד להודעה חדשה. "נטפל במצב באופן תוקפני ואחראי כדי שהמצב לא ידרדר יותר", אמר נשיר קוריאה הדרומית ליי מיונג-בק.

הדיווחים מגיעים על רק המתיחות הגוברת בעקבות חשיפת הכור הגרעיני הסודי של צפון קוריאה. מדובר תחנת כוח אזרחית שעשויה בקלות לשמש גם להכנת פצצות גרעין. הממשל הדרום קוריאה מכנס בשעה זו ישיבת חירום כדי לדון בצעדיו הקרובים.

בצבא צפון קוריאה טענו כי החליטו להגיב בתקיפה לאחר שצבא דרום קוריאה עבר את הגבול. דובר צבא דרום קוריאה מסר כי "חיל הים ביצע תרגיל ליד הגבול המערבי בים היום. צפון קוריאה שלחה מכתב שבו התנגדה לתרגיל. אנו בוחנים קשר אפשרי בין המחאה להמשך התרגיל לבין התקיפה".

ארה"ב הציעה את תמיכתה

"אנחנו בקשר הדוק ומתמשך עם בני בריתינו הקוריאנים" נמסר בהודעה מהבית הלבן. "ארה"ב מגנה בצורה חמורה את המקרה וקוראת לצפון קוריאה לעצור את המהלך התוקפני הזה. ארה"ב מחוייבת לשמירת ביטחונה של בת בריתה, הרפובליקה של קוריאה, ולשמירה על שקט יציב באזור".