סטנלי פישר מאותת: לא נעלה את הריבית באופן חד ומהיר

בשיחת ועידה עם עיתונאים אמר נגיד בנק ישראל: "יהיה עלינו לעקוב אחרי האינפלציה מקרוב ולהגיב בשלב מסוים, אך עדיין לא מדובר במצב שיש לטפל בו באופן מיידי"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הגן היום (ב') על מדיניות הפדרל ריזרב, בראשות בן ברננקי. הביקורת על הצעד האחרון של הפסד, שהכריז על תוכנית הרחבה כמותית חדשה בהיקף של כ-600 מיליארד דולר, "אינה במקומה באופן בסיסי", אמר פישר.

בשיחת ועידה עם עיתונאים אמר פישר כי "עדיף שהמשק האמריקני, שהינו מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית, יצמח בקצב סביר עם דולר חלש במקצת, מאשר צמיחה אנמית ודולר חזק. ברור שמצב בו הדולר נחלש הוא לא נוח למדינות רבות בעולם, בעיקר אלה המייצאות לארצות הברית, אבל זו אינה המטרה העיקרית של המדיניות".

נזכיר כי ברננקי היה סטודנט של פישר. עבודת הדוקטורט של ברננקי עסקה בהשפעות ובהשלכות של המיתון הגדול של שנות ה-30' על הכלכלה.

בנוגע לכלכלת ישראל אמר פישר כי ציפיות האינפלציה שרשמו עלייה בתקופה האחרונה הן מקור לדאגה, אך אין צורך שבנק ישראל יפעל מיידית. "האינפלציה קרובה לאמצע טווח היעד, אך הציפיות הן כי היא תעלה ב-12 החודשים הקרובים. יהיה עלינו לעקוב אחריה מקרוב ולהגיב בשלב מסוים, אך עדיין לא מדובר במצב שיש לטפל בו באופן מיידי", אמר פישר.

היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן ב-18:30. כלכלנים במשק מעריכים שהמדד עלה בחודש אוקטובר בכ-0.3%. הגידול ברמת המחירים במשק מוסברת בחודש שחלף בהתייקרות סעיף המזון שממשיך לעלות בקצב מהיר, גם בניכוי העונתיות וזאת על רקע התייקרות של הסחורות החקלאיות.