לני סאקסטין: "לא קיבלתי תוספת שכר ב'כרמית' כבר 9 שנים"

‎‎בעלי המניות לא התחשבו בבעל השליטה בכרמית, ובקשתו לבונוס בגובה משכורת אחת ירדה מסדר היום ‏

‎‎‏"עשינו 'פאולים' אבל תיקנו הכול ויצאנו לדרך חדשה", אמר היום לני סאקסטין‎,‎‏ בעל השליטה בחברת כרמית, בהתייחסו לפרשת עסקאות בעלי עניין בחברה שנחשפה במארס השנה. במסגרת אותה פרשה, בדקה רשות ני"ע ומצאה כי במשך ‏‎‎קרוב ל-16 שנים פעלה כרמית בדרך בלתי תקינה בכל הקשור לאישור עסקאות בעלי עניין.

קומץ המשתתפים באסיפת בעלי המניות שהתקיימה היום במשרדי החברה בראשון לציון נהנו ממיטב מוצרי המתיקה של כרמית, אך את האווירה הלבבית הפרה התנגדות מחזיקי מניות המיעוט למתן בונוס של 69 אלף שקל למנכ"ל החברה - סאקסטין עצמו. את החברה ייצגה עו"ד ליבנת עין-שי ממשרד שטיינמץ-הרינג-גורמן ושות'.

‏כרמית נמצאת בשליטת המשפחות סאקסטין ולורנס (סה"כ 48% מההון) אך בשנה האחרונה הצטרפו שני גורמים חדשים שמתמידים להצביע נגד בעלי השליטה: אלפא ערך של מיכאל וייס וגבי דישי, המחזיקה ב-12.2% ומשפחת הקבלנים שבתאי מחולון, המחזיקה ב-8.7% מהמניות. בכרמית הבינו שההצבעה עומדת ליפול והודיעו על דחיית ההצבעה בסעיפים אילו.

‏סאקסטין הקים את החברה בשנת 1973 תחת השם "טעם ישראל" ובשנת 1999 שונה שמה לכרמית. עדין מוקדם לקרוא לזה מאבק שליטה, אך הפוטנציאל קיים, נוכח השווי הנמוך שבו נסחרת כרמית - 40 מיליון שקל בלבד.

‏‏"לא קיבלתי תוספת שכר כבר 9 שנים", אמר סאקסטין שעלות שכרו עמדה אשתקד על 850 אלף שקל (כ-70 אלף שקל בחודש). לגבי השחקנים החדשים בחברה אמר: "הם טוענים שהם לא מרוצים מההנהלה אז למה הם קנו 5% מהמניות רק בשנה האחרונה".

‏משנת 2007 נרשם שיפור בהכנסות וברווח הנקי ובמקביל הייצוא גדל ופותחו שורה של מוצרים חדשים, מרביתם מיועדים לפלח הבריאות. היום מעסיקה כרמית 170 עובדים במפעלי הייצור ברשל"צ וטרדיון שבגוש שגב. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה עם בצמיחה של 12% בהכנסות ל-60 מיליון שקל ורווח של 3.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 126 אלף שקל בתקופה המקבילה.

‏סאקסטין: "היצוא שלנו בגידול מאוד משמעותי כולל לשוק היהודי הכשר. השקענו בהליך הייצור של מטבעות שוקולד והפכנו להיות הספק הגדול בארה"ב בתחום. בנוסף פיתחנו בייגלה עם ציפוי שוקולד חום או לבן המיועד לייצוא".

‏האסטרטגיה של כרמית מתמקדת במוצרים שנקראים "‏Free from‏"‏, ללא לקטוז, או חלב, או גלוטן או סוכר או ביצים. "בארה"ב 2.5% מהאוכלוסייה סובלת מצליאק. זה שוק מעניין שהגענו אליו דרך תחום הכשרות. חזרנו עכשיו מתערוכת מזון בצרפת וקיבלנו פניות מרשתות באירופה ובמיוחד למוצרים אלו". ‏‎‎‏