עוד יום של ירידות בארה"ב? סיסקו נפלה ב-8% במסחר המאוחר

(עדכון) - החברה עקפה בסנט בודד את תחזיות הרווח אולם פספסה במעט בשורת ההכנסות ■ המנכ"ל ג'ון צ'יימברס דיבר על "אי ודאות בלתי רגילה" וסיפק תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הנוכחי

אם לא די בכך שוול סטריט סגרה הערב (ד') את היום הגרוע ביותר מזה כ-6 שבועות ומדדי המניות נפלו בכ-3%, הרי שלאחר הישמע הפעמון המסמן את סגירת המסחר בוול סטריט הופנה אור הזרקורים לעברה של סיסקו - ושם נחלו המשקיעים אכזבה נוספת.

ספקית ציוד התקשורת הגדולה בעולם פרסמה הלילה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הפיסקאלי שהסתיים ב-31 ביולי ופספסה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, למרות שהיא עקפה את התחזיות בשורת הרווח. אם לא די בכך, המנכ"ל ג'ון צ'יימברס השתמש בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"חות בשתי מילים שאף משקיע לא אוהב לשמוע בימים אלה: "אי ודאות בלתי רגילה". גם תחזית ההכנסות שסיפקה החברה לרבעון הנוכחי הייתה פושרת למדי. התגובה בשוק הייתה חדה: המשקיעים שלחו את המניה לירידה של כ-8% במסחר המאוחר בניו-יורק.

וכעת למספרים: הכנסותיה של סיסקו ברבעון הסתכמו ב-10.8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי הרביעי של 2010; מדובר אמנם בצמיחה מרשימה של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אולם האנליסטים בשוק ציפו להכנסות של 10.9 מיליארד דולר. לא מדובר אמנם בהפרש מהותי של התוצאות בפועל לעומת הציפיות, אך ביום כה שלילי בוול סטריט די באכזבה קטנה כדי להעניש מניה גדולה.

המשקיעים מתעלמים מנתון טוב וחשוב בדו"ח - הרווח הנקי של סיסקו, שהסתכם ב-1.9 מיליארד דולר ברבעון (לעומת 1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל). ללא הוצאות חד פעמיות מדובר ברווח של 43 סנט למניה, סנט בודד מעל התחזיות המוקדמות בשוק.

קונה מניות בחזרה

"בין אם הכלכלה הגלובלית תמשיך להפגין סימנים מעורבים ובין אם לאו - האיתנות הפיננסית שלנו ויצירת הרווח משרתת אותנו היטב", אמר המנכ"ל ג'ון צ'יימברס בהצהרה שהוכנה מראש. "אנו מצליחים להגדיל את פעילותנו ונתח השוק שלנו בהשקעות IT וההתמקדות שלנו היא בסיוע ללקוחות להאיץ את היעילות והצמיחה. אנו בטוחים מאוד באסטרטגיה שלנו ונחדור באגרסיביות לתחומים חדשים שמצריכים ציוד תקשורת והשקעה מצד הלקוחות".

לאחר פרסום הדו"ח אמר קיימה החברה שיחת ועידה עם אנליסטים ומשקיעים וצ'יימברס אמר כי "אנו רואים הרבה איתותים מעורבים. אנו סבורים כי המילים 'אי ודאות בלתי רגילה' הן המילים הנכונות לתאר את מה שקורה".

צ'יימברס ציין בשיחת הוועידה כי הוא צופה שההכנסות יצמחו ב-18-20% ברבעון הנוכחי ויגיעו ל-10.65-10.83 מיליארד דולר. מדובר בתחזית מאכזבת שכן האנליסטים בשוק ציפו ל-10.95 מיליארד דולר.

לא חסרים נתונים טובים בדו"ח של סיסקו. כך, למשל, החברה ייצרה תזרים מזומנים של 3.2 מיליארד דולר מפעילות שוטפת (לעומת 2 מיליארד דולר ברבעון המקביל) והרווח הגולמי שלה עלה ל-6.8 מיליארד דולר מ-5.4 מיליארד דולר אשתקד. קופת המזומנים של החברה תפחה ל-40 מיליארד דולר מ-35 מיליארד דולר.

סיסקו נמצאת כעת בעיצומה של תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה. בדו"חות הכספיים היא מציינת כי רכשה במהלך הרבעון החולף 99 מיליון מניות במחיר ממוצע של 23.33 דולר למניה, קרי בהיקף של 2.3 מיליארד דולר. במהלך שנת הכספים 2010 כולה רכשה החברה 325 מיליון מניות במחיר ממוצע של 24.02 דולר למניה, כלומר בהיקף של 7.8 מיליארד דולר. החברה מתכננת לרכוש עוד מניות בהיקף של 7 מיליארד דולר, ללא הגבלת זמן.