אקירוב: "העסקה של מכתשים אגן - אסון למשק הישראלי"

יו"ר אלרוב בכנס הנדל"ן של ארנסט אנד יאנג: "השלטון צריך לעודד השקעות בארץ" ■ "מה גרם למשכורות המנהלים לעלות? העיתונים"

"משכורות המנהלים זה דבר מאוד חם: מה גרם להן לעלות? העיתונים. חייבו את החברות לפרסם את המשכורות. כשבא עובד חדש, הוא אמר שהקולגה מרוויח כך וכך, אני לא יכול להרוויח פחות... הפרסום גרם לעליית השכר".

כך אמר היום (ב') אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אלרוב, בכנס הנדל"ן השנתי של ארנסט אנד יאנג בשיתוף שטיינמץ הרינג גורמן ושות' עורכי דין.

"צריך להפסיק את הפרסום", המשיך אקירוב. "כל הדברים שמדברים עליהם כיום עדיין מתקיימים, למשל במקרה של אלי יונס. פעם דיברו על הבכירים בהקשר של בעלי שליטה, שהם צריכים ליהנות ע"י דיבידנד. לדעתי, יונס הרוויח את השכר בצדק - אבל אני לא עובד עם בנק מזרחי טפחות ולא חושב לעבוד איתו; אבל בנק שהביא לבעלי השליטה שלו תשואה של 50% לא צריך לתקוף אותו. כולנו הרווחנו מזה - דרך קופות הגמל וקרנות הפנסיה".

"אין קשר בין הון לשלטון - עובדה שהון יוצא מהארץ, אמר עוד אקירוב. "העובדה שמכתשים אגן קנתה חברה אמריקנית - זה אסון למשק הישראלי. השלטון צריך לעודד השקעות בארץ. עידוד עסקים ע"י המדינה יתרום לגביית המס. גם קלינטון סייע לבואינג למכור מטוסים, וגם נשיא צרפת עושה כך לאיירבוס. בסך הכל אני מבקש שיוציאו מכרזים לבתי מלון. זה יכול להביא לתעסוקה של 40 אלף עובדים, ולמרות זאת לא בנו אף מלון בת"א במשך עשרים שנה".

"אני עובד בחו"ל, ושם השלטון עוזר לי לפתח את העסקים. חייבים להגיע לאותן מסקנות, לעזור להון לפתח את המדינה. בסופו של דבר, בעלי ההון, כשהם מגיעים לגיל 80 הם מחזירים את הכסף למדינה - כמו תד אריסון ז"ל, מוריס קאהן, סמי עופר ותרומתו לבי"ח איכילוב. ככה זה גם בארה"ב. חייבים לעודד את ההשקעות בארץ ולהביא משקיעים מהעולם ולהפסיק את הדיבורים של הון-ושלטון. יש עיתון ושלטון, וגם עיתונות נמצאת בסופו של דבר בידיים של שתיים שלוש משפחות".