ריקולים ללא הפסקה בטויוטה - והפעם לדגם היוקרתי לקסוס

טויוטה נערכת לריקול של 11,500 מכוניות מהדגם היוקרתי לקסוס ברחבי העולם עקב תקלה במערכת ההיגוי ■ מנכ"ל לקסוס ישראל: מדובר ב-23 רכבים בישראל, ועד סוף היום כל בעלי הרכבים יעודכנו בדרכי הטיפול

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, נערכת לריקול של 11,500 מכוניות מהדגם היוקרתי לקסוס ברחבי העולם עקב תקלה במערכת ההיגוי.

החברה מסרה כי היא מתכננת ריקול של 4,500 מכוניות ביפן ועוד 7,000 מכוניות מחוץ ליפן, מהן 3,800 בארה"ב, אשר יכלול דגמי LS460, LS460 P, LS 600h ו-LS 600 h L מדגם 2010. "הבעיה שהתגלתה במערכת ההיגוי היא בעיקרה מכנית אך גם קשורה בתוכנה", מסרה מיאקו איוואסאקי, דוברת מטעם טויוטה.

רן דנאי, מנכ"ל לקסוס ישראל, מסר ל-"גלובס" כי מדובר 23 רכבים בישראל ועד סוף היום כל בעלי הרכבים יעודכנו בעניין ובדרכי הטיפול.

דנאי הסביר כי התקלה בדגמים המצוינים עלולה ליצור במצב של תמרון חריף במהירות איטית וסיבוב מאד מהיר של גלגל ההגה. לפיכך, עשויים הגלגלים לחזור למקומם, אך ההגה יהיה מופנה עדיין ב-90 מעלות. דנאי ציין כי לאחר 1-3 שניות חוזרים ההגה והגלגלים למצב האיזון הטבעי.

טויוטה ספגה השנה מכה כואבת במוניטין האמין שלה שהיה סימן ההיכר של החברה במשך שנים. במהלך החודשים האחרונים קראה לכשמונה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה. נוסף על זה החברה היפנית עומדת בפני סכנה לקנס הנאמד בלמעלה מ-17 מיליון דולר מטעם הממשל האמריקני.

אקיו טויודה, נשיא חברת טויוטה ונכדו של מייסד מותג הרכב הגדול בעולם, הודה אתמול בראיון לאתר אוטומוטיב-ניוז, כי בעיות האיכות הן פועל יוצא של שאיפות התפשטות הרסניות ברחבי העולם אשר גרמו לבעיות איכות שהתבטאו לבסוף בקריאת הענק לתיקון. "איבדנו את המגע עם הלקוחות והמהנדסים לא התייחסו כראוי לנושא האיכות".

טויודה שניסה לשקם את התדמית הפגועה, הדגיש: "למדנו המון מהמקרה האחרון, אך לא יחלוף זמן רב עד שנחזור להיות במקום בו היינו".

עדיין ולמרות סערת הריקול, טויוטה הצליחה לחזור לרווחיות ברבעון הראשון של 2010 ולרשום רווח של 112 מיליארד ין (1.2 מיליארד דולר) ברבעון הראשון השנה, לעומת הפסד של 766 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד.