98% מהציבור מעידים על עצמם כפועלים למען הסביבה

כך לפי סקר של המשרד להגנת הסביבה ■ השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "הסקר מוכיח כי הציבור בישראל רוצה בשינוי ההתנהלות של מקבלי ההחלטות בדאגתם לסביבה"

הרוב מוחלט של הציבור (95%) רואה בחשיבות את נושא השמירה על הסביבה, ורובו (98%) מבצע פעולות למען הסביבה. כך לפי סקר שערך המשרד להגנת הסביבה לקראת יום כדור הארץ שיחול מחר (ה').

93% מהציבור נענו בחיוב לאפשרות להפריד פסולת בבתים וציינו כי אם תיווצר תשתית מתאימה, הם יפרידו את הפסולת לשני זרמים. 98% מהציבור מעידים על עצמם כפועלים למען הסביבה, כאשר הפעולה העיקרית שהציבור נוקט היא מיחזור בקבוקים (42%). פעולות רווחות נוספות ן שמירה על הניקיון (38%) ומיחזור נייר ועיתונים (27%).

91% מהמדגם ציינו כי הם נותנים העדפה בינונית עד גבוהה למוצרים ידידותיים לסביבה, כשהחסם העיקרי להעדפת מוצרים אלו הוא מחירם היקר - כך ענו 65% מאלה שאינם קונים מוצרים "ירוקים". 30% - הסימון אינו ברור; 10% - לא מאמינים לחברות; 7% - הנושא אינו מעניין/מעסיק אותי; 10% - אחר.

82% מהמשיבים לסקר ציינו כי גורם כלשהו במשפחה או בסביבתם הקרובה מקדם את נושא הסביבה, כאשר המקדמים העיקריים הם הילדים (33%), חברים (13%), מקום העבודה (11%) ואחרים (25%).

גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה: "תוצאות הסקר מבהירות כי הציבור מצפה ליצירת תשתית מתאימה שתאפשר לו לקחת חלק פעיל יותר בשיפור מצב הסביבה. הוכח כי הדור הצעיר שמשפיע על התנהלות המשפחה, רוצה וצריך לחיות בסביבה נקייה יותר. ביום כדור הארץ חשוב שמקבלי ההחלטות יבחנו את רצון הציבור וישנו מאורחותיהם במטרה להוביל להצלחה משותפת בקידום המהפכה הירוקה בישראל" .