רוש השוויצרית היא זו שתרכוש את מדינגו מידיה של אלרון

לרוש היסטוריה של יותר מ-110 שנות פעילות והיא נחשבת לשחקן מרכזי בשוק התרופות העולמי

חברת הפרמצבטיקה השווייצרית רוש היא זו שתרכוש את מדינגו מידיה של אלרון . לרוש היסטוריה של יותר מ-110 שנות פעילות והיא נחשבת לשחקן מרכזי בשוק התרופות העולמי.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נודע כי אלרון, הנמצאת בשליטת דסק"ש של קבוצת IDB, תמכור את מדינגו תמורת 150-170 מיליון דולר. כמו כן, אלרון עשויה לקבל תגמולים נוספים בהתאם לעמידתה של מדינגו באבני דרך שיוסכמו בין הצדדים, אשר עשויים להביא את היקף העסקה ל-185-213 מיליון דולר. אלרון עצמה נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 180 מיליון דולר.

אלרון תרשום רווח הון של 54-80 מיליון דולר, כאשר הרווח הצפוי לדסק"ש הינו 25-38 מיליון דולר. אלרון, נזכיר, מחזיקה ב-92% ממניות מדינגו, ישירות ובשרשור דרך החברה-הבת שלה RDC, גוף מסחור הטכנולוגיות של חברת רפא"ל.

מדינגו העוסקת בפיתוח תרופות אשר בשלהי יולי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשווק את מוצר הדגל שלה - משאבת אינסולין לחולי סכרת. המשאבה של מדינגו תתחרה במשאבות קיימות, בין היתר של חברות ענק כמו Medtronic ו-Roche, וכן חברות בינוניות כמו Insulet וגם מגוון חברות קטנות וצעירות יותר, ביניהן גם נילימדיקס הישראלית.

המוצר של מדינגו הוא משאבה קטנה, ולדברי החברה זולה ונוחה יותר לשימוש מאשר המשאבות הקיימות. מדינגו מאמינה כי המשאבה שלה תתאים לא רק לאינסולין, אלא לכל סוג של תרופה הניתנת היום בזריקות תדירות או באינפוזיה.