חיים רומנו ל"גלובס": "תהליך ההתייעלות הוכיח את עצמו; מבקשים לקצץ בשמנת"

הכנסות אל-על בניהולו של רומנו ירדו ב-28% לעומת הרבעון המקביל ל-399.4 מיליון דולר ■ ההוצאות ירדו בשיעור דומה להכנסות ■ ההפסד ברבעון השני גדל ב-55% לעומת הרבעון המקביל - 19.7 מיליון דולר

חברת התעופה הישראלית, אל על , בניהולו של חיים רומנו, פירסמה הבוקר את דו"חות הרבעון השני של 2009. החברה מסכמת את הרבעון השני של 2009 כרבעון שבו מצד אחד נרשמה ירידה בהכנסות כתוצאה מירידה במספר הנוסעים והעברת המטענים ומאידך, החברה, שנמצאת בתהליך התייעלות, הצליחה משמעותית להקטין את הוצאותיה.

בשורה העליונה ירדו ההכנסות של אל על ב-28% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-399.4 מיליון דולר. הירידה בהכנסות נובעת מירידה במחירים, ירידה בתנועת הטיסות וירידה חדה בהובלת המטענים.

הוצאות החברה ירדו בהתאם ב-28%, שיעור דומה לירידה בהכנסות. הירידה בהוצאות נבעה מהתאמות שכר וירידה בהוצאות על דלקים. ההפסד ברבעון השני גדל ב-55% לעומת הרבעון המקביל ועלה ל-19.7 מיליון דולר. ההפסד למניה עלה ל-4 סנט למניה לעומת הפסד של 3 סנט למניה ברבעון המקביל.

ברבעון השני של 2009 נרשמה ירידה של 11.3% בתנועת הישראלים היוצאים לחו"ל וירידה של כ-11.5% בתיירות הנכנסת לישראל במטוסים של אל על. ייצוא המטענים ירד ברבעון השני ב-25% כשהייבוא במטוסים של החברה ירד בכ-26%.

התנועה בנתב"ג ירדה ב-12.5%. הקיבולת של החברות הזרות גדלה ב-2.5% ואל-על ירדה ב-3.5% והגדילה את נתח השוק שלה ב-10%. שיעור התפוסה הגיעה ל-77.6% לעומת נתונים כ-70% בחברות זרות.

החברה החלה בפרויקט "בייסיק אקונומי", שבו נמכרים כרטיסי טיסה מוזלים שבהם חלק מהשירות מעט נמוך יותר ממחלקת תיירים רגילה. בחברה דיווחו על הצלחה מרשימה בשיווק הכרטיסים המוזלים כש-70% מהכרטיסים בפיילוטים של החברה אזלו כבר ביום הראשון לתחילת השיווק של המבצע.

"ההנהלה מעוניינת לקצץ בשמנת"

חיים רומנו, מנכ"ל אל על, אמר ל"גלובס" כי "תהליך ההתייעלות של החברה הוכיח את עצמו, הצלחנו ברבעון השני של 2009 לקצץ משמעותית בהוצאות במקביל לירידה בהכנסות שנבעה מירידה במספר הנוסעים וירידה בשילוח מטענים".

על הקיצוץ בהטבות לעובדים אמר רומנו כי "קבענו דיון בשיתוף עם עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, מה שרואים מבחוץ הוא ועד עובדים שנתקל בצעדי התייעלות. הנהלת אל על מבקשת לקצץ בשמנת (הטבות לעובדים). איננו מעוניינים לבצע צעדים חד צדדיים שייפגעו ביחסי העבודה התקינים. מבצעית, החברה פועלת מצויין ונותנת שירות טוב ללקוחותיה".