שני מתחמי פינוי-בינוי של יותר מ-400 יח"ד אושרו בקריית-אונו

(עדכון) - הפרויקטים יוקמו סמוך לפרויקט פינוי-בינוי הראשון שהוקם בישראל, וייבנו ע"י חברות הנדל"ן מצלאוי ומשהב

עיריית קרית אונו אישרה תוכנית פינוי-בינוי לשני מתחמים בעיר בהיקף של יותר מ-400 דירות חדשות.

במתחם הראשון בין הרחובות ישעיהו וירמיהו, בחלקה המזרחי של קריית אונו (בגבול עם גני תקווה) יש כבר תב"ע בתוקף והיתרי בנייה ולמעשה כעת הכדור נמצא בידי היזמית, חברת משהב, שיכולה להתחיל בהריסת הבניינים הישנים. המתחם כולל שישה מבני מגורים, שלושה בכל מגרש וביניהם שטח ירוק.

במגרש הראשון שאושר ייהרסו שלושה בניינים המכילים 36 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 114 יח"ד בשלושה בניינים חדשים (יחס פינוי-בינוי של 1 ל-3.16).

הפרויקט השני שאושר אף הוא בוועדה הוא המתחם ברחוב הכלנית, המצוי על דרך לוי אשכול. מדובר בפרויקט שיהווה למעשה המשכו של פרויקט הפינוי-בינוי הגדול הראשון שנבנה בישראל ברחוב שאול המלך (קרית אונו הירוקה) בידי חברת מצלאוי ואשר מאוכלס היום בכ-500 משפחות בבניינים חדשים ומודרניים. הפרויקט כולל הריסת 92 יחידות דיור קיימות ובניית 296 יחידות דיור במקומן (יחס פינוי-בינוי של 1 ל-3.22). הבניינים החדשים יוקמו גם הם בידי מצלאוי.

בנוסף, לצד הפרויקט שאושר, נותר בניין אחד מוזנח שישולב גם הוא בתכנית ההתחדשות העירונית של העירייה. מדובר בבניין הכלנית הכולל היום 84 יחידות דיור במבנה בן 9 כניסות. בקומת הקרקע יש חנויות, מעליהן קומת מקלטים ומעליה 4 קומות מגורים ומשרדים.

בגלל המבנה הייחודי והמורכב של הבניין העירייה אישרה את חיזוקו של הבניין תוך הוספת קומה נוספת ובה 18 דירות וכן הרחבת השטחים הקיימים. בכדי שלחיזוק ושדרוג הבניין תהיה כדאיות כלכלית, העניקה העירייה למצלאוי זכויות בניה ל-40 יח"ד נוספות מעבר ל-296 דירות שאושרו בפינוי-בינוי הסמוך, כך שבסה"כ ייבנו בפרויקט זה 336 יח"ד, בבניינים בני 14 קומות.

ראש העיר, יוסי נשר, אמר "אנו רואים בתכניות התחדשות עירונית הצלחה משמעותית, כחלק מהתפיסה הכוללת המשלבת תרומה חברתית ואורבנית, כיון שזוהי השקעה חברתית שתאפשר לתושבים להתגורר בדירות חדשות, גדולות ואיכותיות, ללא שינוי בסביבת מגוריהם וללא הוצאות כלכליות. אני שמח לבשר כי פנייתי ליזמים הביאה להסכמה שבמסגרת התוכניות החדשות יוקצו דירות לזוגות צעירים תושבי העיר".