שלי יחימוביץ': "אני ממליצה לשטייניץ בחום להתייחס בספקנות, שלא לומר בחשדנות, לפקידי האוצר"

חברת הכנסת טוענת כי שר האוצר הנכנס למעשה ממחזר כותרות: הצעתו ה"מהפכנית" בדבר "משטרות עירוניות לעידוד הצמיחה" - "מיחזור מוחלט של סעיף בחוק ההסדרים 2009 שהניחה הממשלה הקודמת"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' טוענת כי שר האוצר הנכנס, יובל שטייניץ, למעשה ממחזר כותרות: הצעתו ה"מהפכנית" בדבר "משטרות עירוניות לעידוד הצמיחה" - מיחזור מוחלט של סעיף בחוק ההסדרים 2009 שהניחה הממשלה הקודמת.

בהודעתה לעתונות הבוקר כותבת חברת הכנסת מן העבודה: "הצעתו של שר האוצר שטייניץ למשטרות עירוניות היא מיחזור מוחלט של סעיף 6 בחוק ההסדרים 2009 כפי שהונח ע"י שר האוצר לשעבר בר-און, ואפילו כבר אושר בהחלטת ממשלה 4009 מתאריך 24.8.08".

"שינויי החקיקה שמחוייבים מהחלטת ממשלה זאת לא בוצעו, בגלל הבחירות, וממילא ספק רב אם הכנסת תאשר אותם, במיוחד נוכח התנגדות חריפה של המשטרה אשר הובעה כבר אז".

יחימוביץ' מוסיפה: "בהחלטת הממשלה הקודמת, אשר כותרתה "שיתוף גופים נוספים במסגרת המאבק בפשיעה", נאמר בין היתר: ".... לתקן את חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור... ולקבוע בו, כי השר לביטחון הפנים יהיה רשאי, בהתייעצות עם שר הפנים, להסמיך פקחי רשויות מקומיות לבקשת ראש רשות מקומית בכל הסמכויות הקבועות בחוק בהתייחס לסוג המקומות שקבע השר וכמו כן סמכות לדרוש מחשוד שעוכב להילוות עימו לתחנת המשטרה, לרבות סמכות שימוש בכוח סביר במקרה של סירוב המעוכב לדרישה האמורה... להקים צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים אשר יורכב מנציג הממונה על התקציבים, משטרת ישראל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד המשפטים, שיבחן את הרחבת סמכויות פקחי רשויות מקומיות גם בתחום התעבורה...".

יחימוביץ' מוסיפה כי: "מדובר בסעיף שהקשר בינו לבין תקציב המדינה מצוי רק בדמיון הוגיו, ומלכתחילה, לפיכך, לא היה לו מקום בחוק ההסדרים. ממילא מדובר בסעיף מרחיק לכת ובעל פוטנציאל נזק עצום. הוא מעניק אפשרות של הפעלת סמכות וכוח בלתי מרוסנים בידי מי שלא הוסמכו או הוכשרו לכך, יש בכך פגיעה בשלטון החוק, היפרדות המדינה מסמכויות יסוד שלה והפקדתן בידי הפוליטיקה המקומית, וכל זאת בלי שנעשתה שום עבודת בדיקה אחראית של הרעיון".

יחימוביץ מסכמת: "אין ספק שהשלב הבא יהיה פגיעה בתקציביה המדולדלים של המשטרה. אני ממליצה לשטייניץ בחום להתייחס בספקנות, שלא לומר בחשדנות, לפקידי האוצר אשר כבר מנסים ככל הנראה לשטות בו, ואורזים עבורו סעיפים משומשים של חוק ההסדרים באריזות רשלניות חדשות".