מכון הייצוא משיק מיזם בשם "יצואקספרס", כחלק מהמאמץ לסייע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, בעיקר מהפריפריה, להתמודד עם המשבר הגלובלי ולעזור להם להגדיל מכירותיהם לשווקים הבינלאומיים.
המכון יפתח ליצואנים ולבעלי עסקים קטנים חנויות מקוונות באתרים מסחריים מובילים ברשת האינטרנט כדוגמת eBay, יאהו ובאתרי ייעוץ כדוגמת LivePerson ואחרים. לרשות היצואן יעמדו מספר אופציות לתפעול החנות, בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות מכון היצוא.
המיזם הוא חלק מתוכנית "שביט" לקידום וחיזוק היצואן הישראלי בהתמודדות מול המשבר הכלכלי. התוכנית תוקצבה על-ידי משרד האוצר ב-30 מיליון שקל, בנוסף לתקציב שנתי שניתן למכון על-ידי הממשלה בסך 28 מיליון שקל. הפרויקט הספציפי הזה מתוקצב ב-2 מיליון שקל.
מנכ"ל מכון הייצוא, אבי חפץ, מסר כי היוזמה החדשה נועדה בשלב ראשון לסייע ולתמוך ביצואנים קטנים ובינוניים מהפריפריה, שסובלים מהיעדר נגישות מספקת לשווקים הבינלאומיים וממחסור במשאבים לפרסום ולשיווק.
"החנויות המקוונות יאפשרו לאותם יצואנים להגדיל את היקף מכירותיהם, וזאת בהשקעה נמוכה יחסית תוך ניצול רשת האינטרנט לקידום המכירות בשווקים הגלובליים", אמר חפץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.