הונג-קונג וזוהאי מעודדות חברות ישראליות להקים את עסקיהן באזור אגן נהר הפנינה בסין

[לשווקים בעולם] לזוהאי יש כלכלה מגוונת עם 7 אשכולות תעשייתיים ; בשנה שעברה הסתכמו ההשקעות הזרות הישירות בזוהאי ביותר מטריליון דולר ; ב-2007 הסתכם הסחר ההדדי בין שני השווקים ב-3.3 מיליארד דולר

"הונג קונג יושבת במרכז האזור ונהנית מתשתית מצוינת של תחבורה, תקשורת וטכנולוגיה. זהו מקום אידיאלי לחברות ישראליות להקים בו מרכז אזורי לניהול פעולותיהן ומפעלי ייצור בעיר זוהאי". כך אמר מייק רוז, מנכ"ל InvestHK, במהלך סמינר הונג קונג וזוהאי: "הנוסחה המנצחת שלכם בסין", שנערך אתמול (ג') במלון שרתון בתל אביב.

היה זה הסמינר המשותף הראשון שנועד לקדם השקעות בשתי הערים והוא כלל דיונים ערים לגבי הסביבה העסקית וההזדמנויות להשקעה באזורים אלה. הסמינר אורגן על-ידי InvestHK של ממשלת האזור המיוחד של הונג קונג וראשות העיר הסינית זוהאי.

את הסמינר פתח ז'או ג'ון, שגריר הרפובליקה העממית של סין בישראל ואחריו דיברו מייק רוז, מנכ"ל InvestHK, וז'ו פנג, סמנכ"ל המשרד לסחר חוץ ושיתוף פעולה כלכלי של העיר זוהאי.

"הונג קונג היא שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל באסיה וישראל היא שוק הייצוא השני בגודלו של הונג קונג במזרח התיכון. ב-2007 הסתכם הסחר ההדדי בין שני השווקים ב-3.3 מיליארד דולר. חברות ויזמים ישראלים ממלאים תפקיד חשוב בקהילה העסקית של הונג קונג. זוהי קבוצה תוססת ומגוונת הפעילה בתחומי הטלקומוניקציה, הטכנולוגיה, מחשוב, טכנולוגית עילית, מוצרים רפואיים, בטיחות ואבטחה, שינוע ולוגיסטיקה, יהלומים, מסחר ושירותים פיננסיים".

"אנו מעודדים חברות ישראליות להקים את עסקיהן בהונג קונג ולהיעזר ב-CEPA - הסכם שותפות כלכלי קרוב בין הונג קונג לסין - כדי לחדור לשוקי היבשת. זהו מצב שבו כל שלושת הצדדים יוצאים נשכרים הונג קונג, זוהאי וחשוב מכל החברות הישראליות."

"הקשר בין שתי הערים עומד להשתפר הודות לגשר הונג קונג זוהאי מקאו הנבנה בשיתוף פעולה בין ממשלות מחוז גואנגדונג, הונג קונג ומקאו," אמר מייק רוז.

בנאומו הדגיש ז'ו פנג את היתרונות הייחודיים של העיר כבסיס ייצור מוביל באזור אגן נהר הפנינה. "זוהאי ממוקמת בחלק הדרומי של מחוז גואנגדונג, אחד האזורים הדינמיים והחזקים ביותר בסין. זהו גם אחד האזורים הכלכליים המיוחדים שהוקמו בסין, המרכז הלוגיסטי של אזור אגן נהר הפנינה, מוקד צירי התחבורה של דרום סין והשער את מערב מחוז גואנגדונג. זוהאי היא גם אחת הערים בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בסין עם תל"ג שזינק ב-16.5% ב-2007 בלבד."

"לזוהאי יש כלכלה מגוונת עם שבעה אשכולות תעשייתיים: מכשירי חשמל, מידע אלקטרוני, פטרוכימיה, ביו-רואה, מעגלים משולבים, תוכנה וחומרי דפוס. בשנה שעבר הסתכמו ההשקעות הזרות הישירות בזוהאי ביותר מ-1 טריליון דולר".

מר אוהד לוויט, יועץ מחברת Boughton Peterson Yang Anderson Solicitors, Agents for Trade הסביר למשתתפים היבטים משפטיים של עשיית עסקים בהונג קונג ובסין; וראש הפיתוח העסקי הבינלאומי במכון הייצוא ושיתוף הפעולה הבינלאומי של ישראל, מר משה לדר, והמנהל האזורי של המועצה של הונג קונג לפיתוח המסחר עם המזרח התיכון ואפריקה, מר ג'ף אמבג'ורן תדרכו את המשתתפים על השירותים שמספקת המועצה כסיוע לחברות ישראליות המפתחות עסקים בסין.