הקונצרן הצרפתי דנונה מבקש להגדיל את האחזקות בחברת שטראוס בריאות

מדובר בחברה בת של שטראוס גרופ ; בשטראוס לא מעוניינים לשנות את מבנה האחזקות בחברה ; עמדתה של שטראוס עשויה להעיב כעת על שיתוף-הפעולה המקצועי בין שטראוס לדנונה

הקונצרן הצרפתי דנונה מבקש להגדיל את אחזקותיו בשטראוס בריאות, חברה בת של שטראוס גרופ, ואף להגיע לשליטה, אולם בשטראוס מעוניינים להשאיר את מבנה האחזקות על כנו. כך נודע ל"גלובס". עמדתה של שטראוס עשויה להעיב כעת על שיתוף-הפעולה המקצועי בין שטראוס לדנונה.

ראשית שיתוף-הפעולה בין שתי החברות החל ב-1969 כאשר דנונה רכשה חלק מהבעלות על מחלבות שטראוס ואלה החלו לייצר יוגורטים. ואולם, כעבור 13 שנה, ב-1982, מכרה דנונה בחזרה את חלקה במחלבה ושבה להחזיק במניות רק ב-1996 כאשר רכשה 20% ממניות שטראוס בריאות בתמורה ל-66.3 מיליון דולר. מאז למעשה לא חל שינוי במבנה האחזקות של דנונה ואילו שטראוס בריאות הרחיבה את פעילותה. ההרחבה המשמעותית ביותר נעשתה שנתיים מאוחר יותר, בנובמבר 1998, כאשר שטראוס בריאות רכשה 50% ממחלבות יטבתה בתמורה ל-32 מיליון דולר. במאי 2007 היא גם השלימה את רכישת מחלבות אביב.

יצוין כי במקביל להסכם רכישת המניות על-ידי דנונה, חתמו השתיים גם על הסכם רישיון לשימוש בידע ובסימני המסחר של דנונה.

בתוקף ההסכמים, דנונה התחייבה להעניק לשטראוס בריאות סיוע ומידע טכני בקשר לפעילות עם המותג וכן מידע בדבר אסטרטגיות שיווק של המוצרים.

מתחרים במולר

חשוב לציין כי פנייתה של דנונה לשטראוס להגדיל את האחזקות אינה חריגה ותואמת את האסטרטגיה של הקונצרן הצרפתי להחזיק בשליטה בפעילותו במדינות השונות.

מאז השותפות עם דנונה, זוכה שטראוס להצלחה רבה עם המותג שכל פעילותו בשוק היוגורט הנאמד ב-840 מיליון שקל. בין היתר, היא הייתה שחקנית בודדה בקטגוריית המשקאות הפרוביוטיים עם המותג אקטימל של דנונה עד לכניסתה של תנובה לקטגוריה עם המותג יופלה. מדובר בקטגוריה רווחית ביותר המהווה 13%-15% משוק היוגורט.

הידע הנרחב של הקונצרן גם אפשר לשטראוס לתת מענה לתחרות המקומית. כך למשל ממש בימים אלה היא השיקה סדרת מעדני יוגורט על פרי שנועדו להתמודד עם היוגורט עם פרי של מולר המשווק על-ידי טרה.

יצוין כי היקף התשלומים של שטראוס לדנונה עבור הרישיון הסתכם בשנת 2007 ב-5.13 מיליון שקל. הסכום גבוה אומנם מהסכום ששולם ב-2006 ואשר עמד על 4.6 מיליון שקל אולם נמוך מהסכום ששילמה שטראוס ב-2005 ואשר עמד על 6.4 מיליון שקל.

שטראוס גרופ סירבה להגיב לידיעה.