שביתת המכונאים בבואינג הובילה לירידה של 36.8% ברווחי הרבעון ל-695 מיליון דולר

החברה דיווחה כי לא תעדכן את התחזית הפיננסית שלה עד שלא תסתיים השביתה, הנכנסת לשבוע השביעי שלה ; שני הצדדים צפויים לחדש מחר את המו"מ

חברת בואינג דיווחה היום (ד') על ירידה חדה ברווחי הרבעון השלישי, לאחר ששביתה של 27,000 מכונאים מחקה כמעט חודש שלם של ייצור במפעלי החברה באזור סיאטל ארה"ב.

החברה אמרה כי היא לא תעדכן את התחזית הפיננסית שלה עד שלא תסתיים השביתה, הנכנסת לשבוע השביעי שלה. שני הצדדים צפויים לחדש מחר (ה') את המו"מ, אליו יצטרף מתווך פדרלי.

הרווח ברבעון נפל ב-36.8% ל-695 מיליון דולר, או 96 סנט למניה, מ-1.1 מיליארד דולר, או 1.44 דולר למניה, ברבעון השלישי של 2007. בנטרול פריטים חד פעמיים, הרווח למניה הגיע ל-1.01 דולר, לעומת צפי השוק לרווח של דולר בודד למניה.

בואינג אמרה כי השביתה, יחד עם מספר עיכובים בייצור, עלתה לה 60 סנט למניה. ההכנסות נפלו ב-7% ל-15.3 מיליארד דולר, בעיקר בעקבות השביתה.

בואינג אמרה עוד כי היא ממוצבת היטב על מנת להתמודד עם שביתה ארוכה ועם השפעות המשבר הפיננסי, אך הזהירה כי היא עשויה להידרש לספק מימון לחלק מלקוחותיה עבור מטוסים המיועדים להיות מסופקים במהלך 2009, סימן המראה כי החברה חוששת לגבי חוסנן הפיננסי של חברות תעופה.